Snailman 0 Postad 7 Maj , 2010 Det småsipprar in vatten vid roderaxeln. Har hört något om en Glanntätning som kan bytas.Är det någon som vet hur man kan åtgärda detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snailman 0 Postad 7 Maj , 2010 Ett förtydligande det gäller en Nidelv 24 1975. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
prototypjocke 0 Postad 10 Maj , 2010 Hallå. Jag bytte tätning på våran Maxim i helgen. Där satt de två muttrar på roderhylsan. Bara att släppa den undre muttern och sedan skruva upp den övre efter man tagit bort styrarmen. I den översta buttern satt de en fyrkantig vaxad fläta vad en sådan nu kan heta. Hade en jigg på jobbet att skära flätan i rätt längd och vinkel. Problemet på vår båt var inte flätan, utan att roderaxeln kanat ner ett par cm. Då kom flätan över kilspåret. // Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
illern1 1 Postad 10 Maj , 2010 Den kallas för talgtätning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snailman 0 Postad 27 Maj , 2010 Tack för svaren. Jag hade bara en mutter med en hyllsa i och i hyllsan satt en packning. Det var en sefa eller om det utalas stefapackning enligt en säljaren på Momentum. Jag ska lägga i båten i morgon, då får jag svar på om det var den som läckte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
unot 1 Postad 8 Juni , 2011 Jag har en fettkopp på roderaxel, har inte din båt det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser