algren 0 Postad 7 Maj , 2010 Hej. Ar sugen att byta min gamla motorhuv som är av mahogny till en i plast. Min fråga är kan man använda min motorhuv som mall, och plasta i den? Jag vill få bort lite vikt i båten, då min nuvarande huv är väldigt tung. Ska tillägga att den sitter över en B 20 motor. Mvh Algren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 7 Maj , 2010 Det beror ju på hur den ser ut. Har du nån bild - gärna flera Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 7 Maj , 2010 Runda mjuka hörn, du måste ju kunna blåsa/lyfta ur din till perfektion slipade/lackade/vaxade osv huv ur formen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zaphir 57 Postad 8 Maj , 2010 kanske har du tur att motorhuven är lite för stor då hade jag gjort såhär olja in motorhuven med kanske nån träolja eller något fett av ngt slag, eller spraya in den med sprayfett och torka av lite plast fäster ju inte på olja plasta såpass att det inte går sönder när du demonterar huven nu bör du ha ett skal som du kan plasta ett par lager utanpå och t ex förstärka genom att plasta in tunnare aluminiumprofiler för att förstärka kanterna så att du kan sitta på den eller nåt sen tänker jag också på att runda av hörn mm och slutligen skall den väl ljudisoleras? nu undrar jag om den blir lättare än din gamla för plast är tungt också och om du skall använda huven som bord eller dylikt måste den vara stabil jag hade även satt gummilister i botten för plast vibrerar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser