Eirisch 1 Postad 7 Maj , 2010 Tittade på väderleksrapporten igår, det skulle blåsa stadigt O ca 6-10 m/s större delen av dagen. När jag kom ner till båten blåste det dock ca 5 m/s NV. Märkligt tänkte vi, men körde på. Några timmar senare mojnade vinden och inom loppet av ca 3 minuter gick vi från stiltje till ca 10m/s i byarna, nu motsatt riktning O. Rackarns vad fort det kan vända såhär års. Vi måste ha sett kul ut i vårt säckiga storsegel som försökte fånga det sista av stiltjen, innan det brallade i och vi fick ett kräng som vi inte var beredda på. Såklart var vi på väg in i ett trångt sund i detta ögonblick. // Erik, med en spännande 2a segling för i år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 7 Maj , 2010 Försommaren 2004 hämtade jag min nya båt i Kåge, strax norr om Skellefteå. Jag hade fått låna en hel del sjökort och annan lieratur av en arbetskompis, som hon hade sen hon seglade i de norra fravattnen. Hon hade dock två krav på mig för att jag skulle få låna. 1. Jag skulle segla till Rödkallen. 2.jag skulle bestiga Mjältöns topp. När jag stod på Mjältöns topp, 236 m över havet, SMS;ade jag och talade om att jag utfört kraven. Det kom direkt ett svar. Det var detta svar jag kom att tänka på när jag läste ditt inlägg. Det stod;Äckelpert och jag förstod henne. Hon var ju tvungen att sitta inne på kontoret och jobba. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 10 Maj , 2010 I Öresund är detta inte ett dugg ovanligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser