Gå till innehåll
torsdag 06 mars 2025
concentric

Skillnad merc 5.7 och OMC 5.7 1988

Rekommendera Poster

Är det någon som vet om smallblockmotorerna mercruiser och OMC använde är typ detsamma avseende förgasare/kopressionsförhållande/kammar/tändning?

Anledning till frågan är att jag med ljus och lykta söker efter lämplig bestyckning på min OMC 5,7 med Quadrajet, men dessa data verkar omöjligt att hitta; MEN för motsvarande merc med quadrajet finns uppgifter att hitta. kan man använda dessa ?

Skulle det vara nån som vet vad orginalbestyckningen på OMC är så dagen gjord.

/Mats

Fourwinns sundowner 215, Eskilstuna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Har för mej att det skall stå i mina verkstadshandböcker . Alla motormodeller finns där, från -76 till 96. skall kolla i dom. Har själv en omc 2,5l och en omc 4,3l.   Återkommer med fakta. Kolla gärna in i min sjöbod och titta på min renoverig av Glastron v-164 1970 samt min Renken som är import från USA med endast 290 driftstimmar. (har tillhört Marinen)

Kurran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kurran,  juste Glastron, klassiska linjer - det gjordes inga snygga båtar efter 1990 då man kom på att man kunde svepa/forma skroven hur som helst, och integrera badbryggor till förbannelse. Skämt å sido; kanon om du hittar några uppgifter på min förgasare.

Jag har en Selco OMC manual, men tyvärr finns inte några detaljdata för just Quadrajetten.

/Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...