Petsan 0 Postad 5 Maj , 2010 Hej! Kan någon hjälpamig att värdera min pappas båt . Ska sälja den pga att min far har avlidit! Det är en Fiberform DC årsmodell 1980 med en volvo penta aquamatic 140 Hk Båten är ca 6,5-7m lång med 3 sovplatser. Bra skick utom på kapellet som bör bytas ut. Obromsad Båtvagn Fogelsta BUV 2002 nästan ny Trollingmotor: Yamaha 9,9hk år2003 4-takt med rattstyrning 2 st djuplod för trollingfiske plus fiskespön mm Vad är allt detta värt? Bor i Jokkmokk(skiljer sig priserna beroende på vart man bor?) Tacksam för all hjälp jag kan få! mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 6 Maj , 2010 Hej och välkommen (ifall din närvaro är seriös och inte en kamoflerad försäljningsannons). Jag beklagar sorgen med anledning av din fars bortgång. Nu till dina frågor. Nu tycker du säkert att jag är taskig men innan du börjar fråga vad något är värt måste du veta vad det är du/ni frågar om, dvs veta vad, i detta fallet båten har för typbeteckning alternativt skickat med en bild. Priset på en i detta fallet båt med utrustning är en fråga mellan köpare och säljare. Men för att få en hum om gångbara priser är en genväg att leta på ex blocket efter liknande sajter. Sedan är det upp till var och en att räkna ut vad eventuell extrautrustning prissätts. Tyvärr brukar denna vara som lök till laxen eller uttryckt på annat sätt ett sätt att få sålt ifall det finns två eller fler likvärdiga exemplar. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petsan 0 Postad 18 Maj , 2010 Nu har jag hittat mer data på båten! Det är en Fiberform modell 20 KS Hittade en bild på nätet som visar hur båten ser ut inne. Senast ändrad av Petsan | 18 maj 2010 | 12:03 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser