Gå till innehåll
tisdag 22 april 2025
kjellebilder

Hur tänkte Erlandsson brygga nudå?

Rekommendera Poster

Har köpt lite grejjer på Erlandssons idag, kommer hem vid 6 tiden och märker att alla delar inte är med. Inga problem jag ringer Solna och kollar med dom, men icke sa Nicke! Deras VÄXEL stänger 17 och efter det finns det inget nummer man kan ringa till någon av butikerna, hur tänker dom? Jag todde i min enfald att om en butik har öppet till 7-8 tiden, så bör man väl åtminstone kunna ringa till dom till strax före stängningsdags, eller har jag fel?

/Kjell

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dom tänker på pengar. Dels kostnaden för telefonisten men inte minst att de inte behöver ha en extra anställd i varje butik mellan 17-20 för att svara i telefon. Myckt av deras tid går åt till telefonsamtal (ser man när man är där).

Det beror ju på att det finns ett behov av att ringa och få information varför jag precis som du tycker att man borde kunna nå dom under hela öppet-tiden!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl det vanliga problemmet, de som jobbar i handeln vill vara lediga samma tider som vi andra.

Sen är det väl också som vanligt, vi (även jag) vill ha 100% sevice och låga priser.

[Det här är varken för eller emot Erlandsson utan bara ett konstaterande].

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag säger inget om att dom ska vara lediga, men har man öppet kan man väl svara i telefonen. Service i en båttillbehörsbutik, nu? Nä det finns. Om man inte som jag gör t.ex. åker till Kungens Kurva efter 18, då är det tomt, då får man service!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade jag haft en butik hade jag prioriterat de kunder som tagit sig tid att åka tillaffären framför de som ringer. Jag tycker det ser illa ut med en butik där de anställda står och pratar i telefon i stället för att ta hand om de kunder som är i affären.

Men en butik av Erlandssons storlek borde ta höjd för att det ringer mycket. Allt är en balansgång antar jag, skall man kunna håll alåga priser får man skära lite i kostnaderna...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ibland måste man ju bara ring. Vi har 7 mil till närmaste Erlandsons och har inte lust att åka 14 mil för att höra att det vi vill ha inte finns hemma.

Men ofta kan man ju ringa på kontorstid.

Problemet för affärer med så generösa öppettider som de har är att tiden inte täcks av en heltid utan man måste ha folk som går i shift. Några kommer på morgonen och går vid 5 medan kvällsgänget kommer senare och jobbar tills stängningsdags och lite till. På det viset blir det bra bemanning mitt på dagen men sämre på morgon(brukar inte vara något problem) och kvällstid (där är det värre).

Det är svårt att göra något åt det. Har jobbat med delad dag med 3 lediga timmar mitt på dagen för att kunna täcka upp för både morgon och kväll men det är oerhört slitigt och inget att eftersträva.

Jag tycker att Erlandsons har bra priser på många saker och kanske är sämre telefonservice på icke-kontorstid något man får ta för att kunna hålla priserna nere.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Någonstans så får vi se följderna av låga priser tex sämre service på telefon.

Under högsäsong som nu så blir det nog ännu mindre telefonsamtal i butiken.......

Såg sea sea hade börjat med lagersaldo på sin hemsida,något för dom andra att ta efter!!

/ Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Erlandsson erbjöd ju gratis biljett till Mässan om man handla för 1000kr. men fy satan vad lurad jag blev. den biljetten gällde bara i 3 dagar av 9-10. SÅ jeevfla ruttet att marknadsföra sina produkter på. Så troligen tjänar dem bra och har bra vinst men vill inte erbjuda normala saker så som svara i telefon mm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Konstaterade samma, de gällde måndag-onsdag. Då jobbar jag. Ska ta det med dem, helt värdelöst, jag känner mig lurad.

Gav bort biljetterna till mina panchis-föräldrar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...