Axelskje 0 Postad 5 Maj , 2010 Hej. Är det någon som bytt driv- och kilremmar på en KAD 43:a? Gör det själv handboken säger inte så mycket om byten så jag vågar inte ge mig på det utan mer info. Har letat på nätet men ej funnit något. Ev om någon har en länk till hjälp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edestig 1 Postad 5 Maj , 2010 Har en KAD 300 som inte är så långt ifrån en KAD 43 och det jag vet är att det är väldigt viktigt att multi-V remmarna är riktigt spända. En dåligt spänd rem slits ner väldigt snabbt. Remspänningen justeras med momentnyckel. Vad du ska ha för moment är jag inte säker på så jag återkommer i frågan in morgon kväll ..... har aldrig gjort drt själv nämligen ... Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thelander 0 Postad 9 Juli , 2010 Hej Jobbet är lätt, köp den välgjorda manualen från Volvo där står det exakt hur man utför jobbet. Kontakta Drevia .se och beställ. Följ instruktionen noga den är utförlig och anpassad för gör det självare. Det du bör ha eller låna är en momentnyckel för uppspänning av spännhjulen. Dessa hjul och remspänning är av yttersta vikt för motorns funktion och ett remras kan i värsta fall leda trill totalhaveri av motorn och att du hamnar i sjönöd med obrukbar motor Hände oss förra sommaren och resulterade i bärgning och avbruten semester. Som tur var är det ändå relativt lätt att gradera upp remspännarna och att utföra servicejobbet Gör jobbet själv och slipp dryga stressade och slarviga båtmeckar Lycka till Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser