Sahlback 0 Postad 5 Maj , 2010 Förra året växte det bedrövligt. Det måste finnas något som fungerar för oss som inte kör båten varje dag. Hjälp och tips på färg eller annat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AnteKba 0 Postad 5 Maj , 2010 Får jag fråga vad du målade med? Ligger du på V-kusten? Jag har ett nytt drev i år och funderar på att inte måla alls, verkar ju meningslöst om det ändå växer!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 6 Maj , 2010 Finns inget som fungerar, tyvärr.. Eftersom man inte skall måla kopparfärg och inga andra effektiva tillsatser heller finns lagligt.. Hoppas jag har fel... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 6 Maj , 2010 Som jag skrivit tidigare, här på ostkusten fungerar VC-PropoDrev (Av västkustkvalitet!) perfekt. Borde i.a.f. göra någon nytta även på västkusten. Vi har ju havstulpaner här också och jag antar att de är av samma sort som på västkusten. Mvh/Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjelle11 0 Postad 9 Maj , 2010 Jotun Sverige AB Aqualine Effektivt selvpolerende bunnstoff for drev og andre lettmetalkomponenter under vannlinjen. Til heggeaggregater, seilbåtdrev, utenbordsmotorer og andre lettmetall komponenter montert under vannlinjen. Det er veldig viktig at underlaget er helt rengjort for olje og skitt. Må grunnes med Vinyl Primer før Aqualine påføres. Detta fungerar, men säljs tyvärr bara i Norge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seahunter 33 Postad 10 Maj , 2010 Och norrmännen åker i Svenska vatten med den färgen...därför har jag precis kommit hem från Norge med 2 burkar av just den färgen. Mvh Andréas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stellank 1 Postad 26 April , 2011 Funderar på denna färg. Hur gick testet? Kör själv på västkusten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seahunter 33 Postad 26 April , 2011 Funkar klockrent, inte en enda objuden gäst där färgen fanns men missade lite och där fanns det några. Rekomenderas å det starkaste, eftersom det som erbjuds i Sverige är rena inbjudan till musselodling (såg kompisens 2 drev....efter timmar av skrapande), skyhög bränsleförbrukning och slitage på drivlinan. Mvh Andréas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stellank 1 Postad 26 April , 2011 Lysande. Beställde idag från brorsan som bor i Norge. kommer med posten . Vad använde d för primer? Körde du Jotuns vinyl primer? Har int primer hemma, men kanske skall köra annat beroende på andras resultat. Förresten, vart har du båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seahunter 33 Postad 26 April , 2011 Jag slipade bort rester från objudna gäster samt allt löst förra året och använde Jotuns vinyl primer (finns i Sverige) och sen 2 lager drevfärg. Bor i Strömstad....bland alla norrmän med Norsk bottenfärg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stellank 1 Postad 26 April , 2011 Då det är beprövat nu, så kör jag samma. Hör hemma i Uddevalla. Men faktiskt uppvuxen i strömstad.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjelle11 0 Postad 26 April , 2011 Hej, jag bor också i Uddevalla - har du beställt? Jag betalar din färg (en sprayburk) om du kan beställa 2 burkar till mig. Senast ändrad av Kjelle11 | 26 april 2011 | 21:58 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stellank 1 Postad 26 April , 2011 Det kan jag lösa. Blir en volvogrå. Priset ligger på ca 215 Nok plus delad frakt. Skicka ditt telenummer över ett PM så tar vi det den vägen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tottes 0 Postad 26 April , 2011 jag bottenmålade med biltemas bottenfärg blyersättningsmedel som jag vispade ner i färgen förra året. inte en snäcka eller dyl när jag tog upp henne. funderar på o testa rustas fönster färg blyers... till drevet när det behövs. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjelle11 0 Postad 26 April , 2011 Kalas, jag har skickat mitt tfn nr mm till dig via mail. /Kjell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stellank 1 Postad 27 April , 2011 Tror jag tolkade ditt mail fel. Beställde en burk till dig. Men den räcker å andra sidan till ett drev. Behöver du mer sen så är jag i Norge om någon månad igen och kan köpa då. Senast ändrad av stellank | 27 april 2011 | 08:21 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stellank 1 Postad 3 Maj , 2011 Då var dervet grundat och målat med Jotun Aqualine. En burk var i snålaste laget. Nu blir det spännande att se resultatet. Lovade att höra av mig till en båttillbehörs handlare i stan med om resultat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasteberg 0 Postad 13 Maj , 2011 Jag använder Hempel, prop clear / transperant en burk till ett drev ingen grund behövs. Funkar kanon på Västkusten pris 279:- dock finns den bara att inköpa i Norge ; ) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjelle11 0 Postad 13 Maj , 2011 Så drevet målat och båtbotten likaså - nästa helg körs båten till sommarhamnen, attan va gott Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjelle11 0 Postad 13 Maj , 2011 Så drevet målat och båtbotten likaså - nästa helg körs båten till sommarhamnen, attan va gott Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjelle11 0 Postad 13 Maj , 2011 Vi hoppas på en båtrik sommar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 13 Maj , 2011 Västkusten Drev Alpha One II Målat med drevfärg (från drev.se) Målat med Trilux (hård) svart Fungerar relativt bra. Radikalt bättre än tidigare då jag kört med drevfärg typ sprayburk för skydd mot beväxning. ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kjelle11 0 Postad 9 Januari , 2012 Nu har den kommit till de svenska WATSKI-butikerna, 299 kronor, köp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser