tombajer 0 Postad 4 Maj , 2010 Kan man byta en kort rigg till en lång på en Mercury 65 årsmodell tidig 80 tal ? Har en lång rigg på en 50 hæstars och kort rigg på en 65 hæstars vill byta 65 till lång. //Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tombajer 0 Postad 4 Maj , 2010 Ær det en svår operation ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 4 Maj , 2010 Det beror på.. om bultarna har ärjat fast och går av när du ska ta bort dom t.ex.. Annars är det ingen större svårighetsgrad på att ta bort och byta ett växelhus, om man inte har tummen mitt i handen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gsm-peter 0 Postad 8 Maj , 2010 Hej Jag avråder. Bultarna har med stor sannorlikehet korroderat fast. JAg blir inte förvånad om du behöver drar till de går av och sen svetsar på en mutter (med TIG) för att se skall lossna (värmen lossar en del). Passr det nya huset verkligen? Har för mig att 65Hk är en större motor med större hus än 50 Hk.... Drivaxeln har oftast rostat fast (du skall ju ha n längre). Ofta har axeln rostat lite extra vid impellern och dä funakr inte kylpumpen. Det blir troligen billigare att köpa en nyare motor med rätt rigglängd. /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser