Garri 0 Postad 3 Maj , 2010 Någon som vet var man kan få nya rutor och sömmar på ett kapell i Kungsbackatrakten eller Gbg, Varberg ? Hoppas på svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Murvel 0 Postad 3 Maj , 2010 Hej Marin och industrisömnad i v frölunda klangfärgsgatan 8. Renoverade mitt kapell med nya dagkjedjortvå nya framrutor, snabbt och bra gjort hyfsat billigt totalt 2000 kr. /M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 3 Maj , 2010 Googla på Veras kapell, där har jag bra erfarenheter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
monark-670 10 Postad 3 Maj , 2010 När du får rutor isydda, behåll bitarna som klipps ur. Då har du till ev reparationer eller förstärkningar. Ett annat tips till alla båtägare är att skaffa en robust symaskin. Jag köpte en gammal Husqvarna av gjutjärn från 60-talet för en tusenlapp. En vanlig husmorsmaskin som väger cirka 20 kilo. Den klarar det mesta av kapellunderhåll. Jag har lagat och förnyat sömmar på mina kapell och sytt i rutor, utan att vara nån skräddarmästare precis. Det är enklare en man kanske tror. Övar man lite och lär känna maskinen så går det galant. De tjockaste partierna får man handmata och känna sig fram, men annars är det bara att köra på. Sen har jag alltid med mig nål och tråd ifall man ser att nån söm börjar ge med sig. Senast ändrad av monark-670 | 03 maj 2010 | 22:37 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
prototypjocke 0 Postad 5 Maj , 2010 Hallå. Ale Kapell tillverkade ett kapell till min Maxim 26 utefter mina önskningar. Han syr även om och byter rutor. Googla ale kapell // Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser