heah 0 Postad 2 Maj , 2010 Jag skall göra hål i rufftaket för att dra ned fallen till sittbrunnen och har förstått att om det är sandwichlaminat i taket så krävs att man gröper ut träer och fyller med något. Går det lika bra med glasfiberspackel som epoxyspackel eller är epoxy mycket bättre? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 237 Postad 2 Maj , 2010 Glasfiberspackel suger vatten, det gör inte epoxyspackel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ljudteknikern 0 Postad 2 Maj , 2010 Fin guide på engelska! http://www.pbase.com/mainecruising/sealing_the_deck&page=1 Senast ändrad av ljudteknikern | 02 maj 2010 | 22:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stan 66 Postad 3 Maj , 2010 Var ska du göra hål ? Är det för en avlastare som sitter skyddad under sprayhooden eller är det nya bryblock som sitter oskyddat på taket vid sidan av masten, eller är det någon konstruktion som leder fallen genom rufftaket med stora hål där vatten kan rinna in? I det sistnämda fallet är nog vattentätheten mycket viktig. I första fallet kanske det räcker med att täta med Sika eller nåt liknande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
heah 0 Postad 4 Maj , 2010 Jag skall göra hål såväl under sprayhooden som öppet på däck. Lika bra att göra allt ordentligt vattentätt om jag ändå skall göra det på ett ställe. Tack för guiden och tipsen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser