HannesK 0 Postad 2 Maj , 2010 Hur lossar man termostaten på en Johnson 65hk -73:a? Ser ut som man måste lossa toppen och plocka termostaten underifrån, kan det vara så? Tror det är denna (se bild) Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 2 Maj , 2010 http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=5&pCode=C0208251&path=BRP~A0000008~M0011976~M0011983~M0011985~C0208251&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=&docName=&isForSupStore=true&cCatFilter=BRP&eCatSupFldr=supplier-100-005-EJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 2 Maj , 2010 Nej nej lossa på locket nr 24 bara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stoffestock 0 Postad 19 Juli , 2010 hej wanmar. du verkr vara duktig på motorer. tänkte bara fråga vad som kan vara fel på min motor då den blir överhettad på högre varv. jag har en skvallerstråle. och motorn går bra att köra på halv fart. men gasar man på lite mer så värmenyper den tror jag , för startmotorn orkar inte dra runt motorn försen den har svalnat. sen är det bara till att köra igen. min egna ideer är att termostat , impeller eller vattenpump håller på att gå sönder! tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 20 Juli , 2010 Börja med o byt impeller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stoffestock 0 Postad 23 Juli , 2010 impellern var hel. men var sitter termostaten , tänkte byta den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 23 Juli , 2010 motor modell? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stoffestock 0 Postad 23 Juli , 2010 nu hittade jag termostat efter länge letande. den är ihopbyggd med en throttelventil som öppnar sig till max när man drar på med båten tydligen.. termostaten är bara till för när båten går på tomgång , sen när man ökar varvet på motorn tar throttelventilen över.. känner du till något om detta ifall detta går isönder ibland.. för det är just på högre varv den inte går som den skall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser