Gå till innehåll
lördag 25 januari 2025
Larsstefan68

Problem med nytt båtkapell

Rekommendera Poster

Hej,

jag har beställt och nyligen fått ett nytt båtkapell ifrån en firma i Sandhult, firman fick mitt gammla kapell att använda som mall för tillverkningen av mitt nya. Nu när jag fått det nya så försökte jag i går få det på plats men det passar inte riktigt bra, det är lite för långt på baksidan och för tajt på framsidan mot fönstret. Är det någon som har bra tips på vad man kan göra eller är det bara att skicka tillbaka?  

/Lasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skicka tillbaka skiten om det inte passar.

En seriös kapellmakare syr inte efter ett gammalt kapell, utan mallar på båten. Dessutom brukar montering och eventuell justering ingå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har heller aldrig hört talas om att man mallar efter ett gammalt kapell. Det har väl suttit på ett tag och töjt sig både här och där. Nä skicka  tillbaka och be han åka ut och malla. När jag gjorde mitt kapell till snipan så var killen först ute och mallade med typ byggplast, sen kom han tillbaka med ett grovsytt kapell som han provade in sen kom han med det färdiga kapellet, satt som en smäck!

/Kjell

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr kan du nog inte skicka tillbaka, hur skall du hävda att han har gjort fel då han har sprättat upp ditt gamla kapell och använt som mall, vill uppmana alla som skall ha nytt kapell att använda sig av en kapellmakare som mallar på plats.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...