Gå till innehåll
måndag 18 november 2024
Teddeh

USA-import, boats.de

Rekommendera Poster

Det hela har liksom runnit av mig nu och jag är tvungen att glömma skiten som varit. Visst mycket pengar i sjön och en massa tid borta från familjen. Men nu efter 5 år så börjar båten se ut som jag önskade, nya motorer som spinner, inredningen intakt och fräsch och skrovet i stort sett fritt från skador. Det är en fantastisk bobåt med all tänkbar komfort.

Gör alltså inte som jag (köpa båten osedd), åk över och titta på den. Begreppet bra/fint skick är så stoooort att det som är fint i andras ögon kan vara skräp i dina ögon.

/L

Senast ändrad av nscts | 21 februari 2012 | 15:30

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trist Ncsts. Beklagar djupt.

Felet är att man känner sig så jäkla dum efteråt. Skulle man berätta för nån på jobbet hinner man knappt avsluta meningen innan man blir utdömd som klantskalle. Bestraffningen blir alltså dubbel, först blir man upplurad så man knappt tror det är sant. Sen måste man gå och skämmas för närmsta omgivingen vilket klantärsle man var som köpte en hel båt osedd från Florida.

Men det är en sjukdom. Bedragare saknar en grundläggande komponent som de flesta normala människor har, nämligen empati. De kan aldrig känna skuld och aldrig medlidande. De ljuger så de tror sig själva och lever kvar på en femårings nivå mentalt. Det de vill ha ska de ha oavsett konsekvenserna. Blir de påkomna så har de i första hand inte gjort något fel alls i sina egna ögon, i andra hand skyller de ifrån sig.

Här är ett exempel på en annan lirare som gjort sig känd i flera kretsar än på Blocket. I stort sett alla forum där det köps och säljs har han figurerat och blåst folk. Han är bara 23 år och hans mamma är fullständigt förtvivlad. För han kan inte sluta. Såna här individer behöver massivt med vård. Inom psykiatrin menar många att psykopati inte kan botas. Det är därför som straff inte biter. De kommer fortsätta år in och år ut. Precis som boats.de tydligen fortfarande gör så sent som 2007.

Senast ändrad av AgatonSax | 22 februari 2012 | 19:45

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klokt inlägg av AgatonSax,

Nu är det så att finns en handfull människor (jag en av dom) som litar på på människan, vilket ibland är av ondo. Jag vill nog säga att jag hellrere är den som tror gott än konstant är misstänksam mot allt och alla. Det är ju ingen annan som får betala priset än jag själv.

Min kloka mor sa en gång något riktigt bra om falskhet och elakhet    falskhet och elakhet kommmer alltid ikapp, du vet bara aldrig  när

Människans girighet är nog det farligaste vi har framför oss, tråkigt bara att det är så tydligt redan från en liten simpel båtaffär. Dom värsta säljarna och mäklarna säljer förmodligen sin morsa om priset bara är rätt.

Visst dyra läropengar och man är som du skrev säkert idiotförklarad av många, men idag så njuter jag av varje stund som jag seglar ut.

Till alla som blivit blåsta, lägg skiten bakom er och se framåt. Låt inte dessa falska människor ha förstört ert båtliv. Dessa människor är oftast ganska ensamma, ynkliga, patetiska och svaga.

Önksar er alla en skön sommar.

/L

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej på er!

Har läst igenom alla inlägg i denna tråd nu. Vill inte kommentera någon här, men har varit över hos Fredrik (Boat International) och kört en båt som var av intresse, allt som vi pratat om var som beskrivet antingen via foto eller film. Har gått igenom båten i vattnet och på land med ytterligare två personer. Min uppfattning av denna firma är att de är mycket seriösa!

Om någon person känner sig lurad är det skit, men man kanske ska skaffa sig en egen uppfattning av sitt objekt och personen eller firman som säljer båten. Jag kollade med referenser i Sverige som handlat av Fredrik och fick lysande svar i alla fall (ca 15 båtar)!

Till er som funderar på båt.....åk över och kolla på båten om ni känner er osäkra vi fick ett mycket fint mottagande!smiley

Nästa båt behöver vi inte kolla på!(Men det var super trevligt så det gör man nog ändå) 

Hoppas vi ses på västkusten med ett glatt humör!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och det där tror du själv att folk ska gå på??

Jag kollade med referenser i Sverige som handlat av Fredrik och fick lysande svar i alla fall (ca 15 båtar)! 

Hahaha, vilket skitsnack ... eller du kanske fick låna registret av Fredrik??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hallå,
Har läst igenom tråden med stort intresse, då jag faktiskt själv har importerat båt från USA/Florida.
Jag är själv inte är en expert på att besiktiga båt, och det hade inte hjälpt att under några dagar befinna mig i Florida och kontrollera båten.
Vad göra då, lita på säljaren ? Nej det gör jag aldrig.
Jag kontaktade en auktoriserad besiktningsman och anlitade honom för en besiktning, detta kostade ca.300 $. Efter besiktning fick jag ett 14 sidor långt besiktningsprotokoll med detaljerad beskrivning, foton tagna samt anmärkningar. (och även tips på åtgärder)
I mitt fall skickade jag över listan med Findings till säljaren och kom överens med honom vad som skulle åtgärdas samt prisreducering mot de punkter som inte åtgärdades av säljaren. Ett generellt tips är att åtgärda mesta möjliga i USA då det är betydligt billigare. Efter detta sattes båten på vagga och skeppades till Göteborg där jag hämtade ut den. Och den var exakt i det skick som framkom enligt besiktning och åtgärdade punkter. Nu är denna båt vidaresåld och båtägandet har legat i dvala i 2 somrar, men nu skall jag faktiskt importera ytterligare en båt, från USA...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...