Teddeh 0 Postad 22 Augusti , 2004 Någon som har erfarenhet av denna firma. Har hittat en båt som jag sökt och fått kontakt med en kille som heter Fredrik och jobbar på firman som är belägen i Florida. Allt verkar mycket seriöst, han har mailat över en massa referenser. Men referenser kan ju vara köpta. Dessutom känns det lite lurigt att betala för något man bara sett på bild. Kanske skulle kontakta en oberoende besiktningsman i USA innan jag slår till. Ni som har erfarenhet av import, skriv gärna några rader. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
samuel 0 Postad 22 Augusti , 2004 VAR FÖRSIKTIG!!!!!! Sulle till och med löna sig att åka över o följa med båten hem. Det finns så många som har fått besöka doktorn för magsår p g a allt strul, annan båt än den på bild, inte CE märkt mm mm. Kolla upp allt 101 gånger mer än du tänkt. En resa till Usa kostar inte många tusen och så kan du få ngra dagars semester. Föreslå för dom att du kommer över och gör upp betalningen då och att en besiktning sker på plats av oberoende besiktningsman. Det lönar sig! Sam Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
samuel 0 Postad 22 Augusti , 2004 Du kan ju också se vad dom säger när du föreslår att komma över, då märker du hur seriösa dom är! Sam Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 22 Augusti , 2004 Hej! Det finns mängder av läsvärda tidigare debatter ang dett på det här forumet! Sök upp dem, läs dem, och ta lärdom av andras misstag! Kan spara dig MÅNGA tusenlappar Använd sökfunktionen som finns på forumets huvudsida. Bra sökord är tex import , unique , CE-märkning mvh // mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Apollo11 0 Postad 23 Augusti , 2004 Hej! Om du har fått en referens eller flera så är mitt tips ring dem och har du tur så finns de i nära dig och då kan det vara värt en besöksresa och titta på deras båtar. Har själv tittat på båtar som blivit importerade med olika kvalitet, men det viktiga är att du vår reda på det innan du köper båten. Omdömmet kan ju vara billig båt mycket att göra för den händige eller Bra båt bra skick. Huvudsaken är att de säger sanningen om båtens skick. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Teddeh Postad 24 Augusti , 2004 Tack för informationen. De trådar som finns att läsa om import handlar mest om Unique-boats.com och de verkar ju ha en del problem. Annars tycker jag mest att det svammlas en massa. - Apollo11: Tack för ditt svar. Kommer att ringa dig. Någon annan som handlat av antingen Boats.de eller Qualityboats.com (ej att förväxla med unique!) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingo 0 Postad 3 September , 2004 Jag köpte en kanonfin Bayliner av Unique. Leveransen tog ca en månad längre än vad som sades först men det var det värt. mvh Ingo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Fredrik Postad 18 September , 2004 Tur att det finns någon i detta avlånga land som gjort en lyckad affär med Unique-boats. Annars tycker jag mig bara höra att det är ett bluff och båg företag! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Fredrik Postad 18 September , 2004 Boats International har hitintills iår försett Europa med mer än 200 båtar -- samtliga nyfikna välkomnas att höra av sig till oss för mer information. Någon skrev att det kan vara ide att åka över och hälsa på -- utmärkt förslag! Vi är 8 st anställda på firman och vi har öppet 7 dagar i veckan - I genomsnitt har vi alltid minst 20 båtar i lager. Kommentaren om ev. köpta referenser var väl lika seriös som vederbörandes avsikt att handla båt. (jag skickade personen ca 30 st. personer som handlat båt under den aktuella perioden). Väl bemött Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Peter H. Postad 20 September , 2004 Kolla in www.sjofartsverket.se , Fritid på sjön, CE-märkning. Där varnar dom för USA import. Jag var själv intresserad ett tag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tias 0 Postad 20 September , 2004 Någon som har erfarenhet av denna firma. Har hittat en båt som jag sökt och fått kontakt med en kille som heter Fredrik och jobbar på firman som är belägen i Florida. Allt verkar mycket seriöst, han har mailat över en massa referenser. Men referenser kan ju vara köpta. Dessutom känns det lite lurigt att betala för något man bara sett på bild. Kanske skulle kontakta en oberoende besiktningsman i USA innan jag slår till. Ni som har erfarenhet av import, skriv gärna några rader. Om du sitter vid en dator i USA.. hur ofta har dom Å ä och ö där borta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 20 September , 2004 ... eller sök här på forumet på typ CE-märkning Finns ett antal trådar på ämnet. Vissa av dem är riktigt läsvärda! //mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst David Lidköping Postad 4 November , 2004 Jag har köpt en båt av Fredrik som du pratar om och jag kan bara säga att jag är mer än nöjd med båten. Hela affären gick som på räls. Han är mkt seriös och vet vad han pratar om. Många rekomendationer. Jag litar på han till 100% Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teddeh 0 Postad 6 November , 2004 Eftersom det var jag som startade denna tråden så känner jag att det nu kan vara läge att avsluta den. Har precis fått min båt (Sea Ray 230 SD), som jag trots alla varningar köpte av Boats International. Tog in den via Tyskalnd och fick den även CE-märkt där. Kan bara rekommendera de som går i funderingar att detta är en SERIÖS firma. Allt funkade perfekt, båt och maskin var exakt som utlovat. Maila eller ring mig gärna om ni undrar över något! :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nielsen Postad 10 November , 2004 Hvem som mangler båte fra USA, kig ind www.boatsandyachts.dk, alle båte er CE mærkede, har selv købt, seriøst firma... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst åke lustig Postad 1 Augusti , 2005 Köpte båt från boats international boats.de i juni 2004 båten var i exakt det skick som Fredrik sa. Denna båt är nu såld och jakten på en ny har startat, en sak är klar den kommer till sverige från samma Fredrik. Besökte honom i november 2004 i samband med en resa till Miami. Vi åkte båt i kanalerna och lärde känna varandra. Jag kan säga att mer seriös kille har jag sällan träffat. Åke L. Kiruna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne14 0 Postad 2 Augusti , 2005 Hej Har ingen erfarenhet av denna firma. De flesta köper sina båtar ifrån National Liquidators som är lokaliserade på flera ställen i USA. Det finns alltid värderingsmän att tillgå i USA.Kostar ca: 3-4000 Sek. Jag har importerat direkt via dessa. Anlitade besiktningsman och auktionsfirman fixade transportfirma som jag kunde fortsätta med. Har anlitad hjälp för CE märkningen och den är också klar. Vinsten är betydande att göra så här.Betydligt billigare än både ifrån de du nämnde och de andra tidgare nämnda som Unique-Quality boats o.s.v.. Du får problem med dessa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne14 0 Postad 2 Augusti , 2005 Glömde att lägga in länlen till auktionsfirman jag anlitade. http://www.yachtauctions.com Min båt var återtagen båt ifrån New Y.Banken. Vill du veta mer skriv... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst michael Postad 30 September , 2005 hej jag undrar om boats international den här fredrik det låter som om han är svensk det vore ju bra så att man slipper prata engelska finns det ingen i sverige som man kan ringa från detta företag är det någon som vet ungefär hur mycket dom lägger på priset har hittat en båt som kostar 100000sek i usa vad kan den kosta med alla pålägg även ce-märk leverad till göteborg tacksam för alla svar mvh michael Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Classe Postad 30 September , 2005 Ring Boats.de, Fredrik är svensk å pratar svenska =) Jag köpte min Bayliner tidigare i år av Fredrik på Boats.de. Kan bara ge varma rekomendationer. Snyggt och seriöst intryck.. Kommer garanterat köpa nästa båt från Fredrik/Boats.de nästa gång också, och rekomenderar gladeligen dem när jag hör folk som är intresserade att handla båt från USA. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 30 September , 2005 Mycket fin sea ray du har skaffat!!! Är på import spåret igen efter en importerad bayliner tänkte jag titta lite på antingen sea ray eller Maxum. Har dom bra priser fortfarande i US eller?? och vad får man ge för import sea ray eller maxum som står sig lite bättre en bayliner??? Du som verkar ha haft många samtal med bolaget kanske kan ge några råd har aldrig handlat av dom..... Tacksam för svar!!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst åke lustig Postad 31 Oktober , 2005 Fredrik pratar svenska, dessutom har han en tjej som heter Susanne som ofta svarar i tel när man ringer, även hon är svensk. Det händer ibland att någon annan svarar på engelska, jag tror att det räcker med att säga Fredriks eller Susannes namn så kopplar dom över till någon av dom. Fick för en tid sedan min andra båt från Fredrik även den var i samma skick som utlovats av Fredrik. Föresten båten en superhärlig Chaparral 2400 Signature -00. Var över till Fredrik nov 2004 och det ser ut att kunna bli en ny resa i nov 2005. Vad gäller Frediks referenslista så har personer i den hjälpt mig med mycket ex transporter mm. . Jag har ce märkt mina båtar och det via Fredriks rekomendationer och det känns otroliggt seriöst med svensk instruktionsbok och nytt skrovnummer. fint uplägg. Jag rekomenderar varmt boats.de Åke Lustig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 9 November , 2005 Utan att skrämmas så skulle jag avråda dig helt!! Jag har själv en Bayliner som är svensksåld och faktiskt i väldigt fint skick. Dom bayliners jag har sett från staterna (särskilt Florida) har sett rent för j-----a ut. Jag har 2 kompisar som har köpt därifrån. En 2355 -99 i ett enl mig bedrövligt skick och en 2655 -92 som ser skaplig ut. Priserna däremot har varit helt ok... 2355:an fick han hem till sverige (göteborg) CE-märkt å klar för 270000:- Men det är mycket som är slarvigt skött. 2655:an tror ja gick totalt på drygt 190000:- När man ser en vanskött båt så kan man ju tänka sig hur motorn e servad och hur mycket längre båtarna körs i florida mellan oljebyten och service:ar..så mitt råd är att köpa en svensksåld med god dokumentation som är i ett fint skick så är risken för totalrenoveringar betydligt mindre på den även om det givitvis finns Måndags ex även i Sverige. //Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teddeh 0 Postad 10 November , 2005 Du är lite sent ute, jag köpte båt i oktober förra året (se datum på första inlägg). För övrigt tycker jag du har en tråkig inställning. Vi i Sverige är så j-a bra och alla andra är så j-a dåliga. Det finns naturligtvis duktiga båtägare både i USA, Sverige och i andra länder! Jag köpte en Sea Ray 230 SD från ovanstående firma och det funkade perfekt. Och jag kan lova dig, om du kommer till Önnered i Göteborg och tittar på min båt så kan du aldrig gissa att den är en import! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
primouza 0 Postad 10 November , 2005 Hej! Nej det var inte så jag menade, jag menade bara att man ska vara försiktig så att man inte blir blåst. Dom jag har sett har varit i dåligt skick därmed inte sagt att ALLA är i dåligt skick. Det är precis som du säger, det finns ju folk av annan nationalitet som är försiktiga med grejjerna. Dom flesta av dessa firmor vill att man skriver sig som köpare innan man har fått båten och då äre lite svårt att dra sig ur ifall båten är risig. Men det här med import blir större och större ju mera gott man hör från importfirmorna... //Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 10 November , 2005 Håller med dig, det är som privatimporterade bilar....alla är det fel på bara för att man undvikit generalagenten...*s* Sålde en privatimporterad MB en gång...den första som ringde frågade om den var importerad...javisst svarade jag...det är alla MB eftersom dom tillverkas i Tyskland... Svensksåld...vad garanterar det då?Jäkla larv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searay 0 Postad 10 November , 2005 ...och varför parkeras nytillverkade Volvobilar i frihamnen i Gbg ? Svar å är de inte svenska längre utan kan med helt andra skattesatser importeras till bl.a sverige. Detta med statens goda minne. Eftersom det ofta är jättedyrt och svårt att få båtplats i te.x Florida så förvaras båtarna i gigangiska båthallar istället för i sjön.Där är de skyddade fån sol,vind och vatten. Betänk att de flesta båtar förstörs av vatten uppifrån.Håller också med Teddeh.Det är bara dumt att generalisera. Min åsikt /Per-Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikethn 0 Postad 28 Mars , 2008 Till berörd person/företag Trollhättan 2008-01-22 Varning för båtimport från USA Oktober 2004 var den månaden som vi bestämde oss för att köpa en något större motorbåt. Vi som alla andra kikade runt på olika försäljningsplatser på nätet och då bland annat www.blocket.se. Vi hittade där en båt som var till salu och turligt nog var det en person från Kode som sålde båten. Vi kontaktade personen ifråga och vi bestämde tillsammans att vi skulle åka dit och titta på båten. Efter att ha besiktigat båten konstaterade vi att den inte var något för oss pga dåligt skick. Säljaren nämnde då för oss att han hade en kompis i USA som sålde båtar och han brukade hjälpa till och ta hem en och annan båt till Sverige och att han inom några månader åka till USA och kika på några båtar. I Mars månad ringde xxx från USA och berättade att han var i USA och nu hade hittat en båt som skulle passa oss. Jag bad honom skicka bilder och uppgifter om båten och det skulle han göra omgående. ******************************************** Detta var svaret som kom: 2x5.0L Volo Penta GI (insprutning) SX-drev Duoprop rostfria propellrar Elverk, bensindrivet AC, klima m. värme 106 bred 30 lång elankarspel vakumtoa m. dusch stort kylskåp TV Video CD Högtalare Mikro el/sprit spis Kaffebryggare Varmvattenberedare Wetbar m. ismaskin på däck cockpitmattor fullkapell skyddsmattor till cabin fjärrstyrd söklykta VHF GPS plotter djupmätare timräknare 460 timmar scandäck öppningsbar vindruta vindrutetorkare midcabin, 6 kojplatser dinette servad på marina (i fredags samt sedan den var ny), inomhusförvarad Båten levereras på vagga nypolerad och helrekonditionerad till Skandiahamnen i Göteborg CE-märkt. Ny trailer, 3-axlad kan ordnas för USD 3.600 Med vänlig hälsning / Best Regards ******************************************** Vi kom fram till att detta var en båt som vi gillade och ville ha och skicket verkade vara ok eftersom säljaren intygade att båten varit på service mm och att den skulle levereras rekonditionerad och att allt skulle vara monterat mm. Detta skulle xxx göra när båten anlände till sverige. Vi ordnade med betalning för båten och skickade över pengarna till Boats International i USA. 2 månader senare anlände båten till hamnen i Göteborg. xxx hämtade båten enligt överenskommelse och körde den till sin bostad i Kode. Vi kände att vi vill nog åka och kika på båten när den nu väl var i sverige så vi åkte till xxx och kikade. Vi besiktningen av båten konstaterade vi direkt att propellern på den ena motorn var sned och fick till förklaring att detta händer ibland när man lastar och lastar av båtar. Truckarna är inte alldeles försiktiga. xxx lovade att göra klart båten inom 1-2 veckor så vi kunde få båten till Trollhättan enligt överenskommelse. Ingenting hände på 4 veckor och vi påtalade hela tiden att tiden rinner iväg och vi måste göra klart båten inför sommaren. Vi befinner oss nu i april –maj månad. Efter 5 veckor tar vi beslutet att beställa transport och hämta hem båten utan att rekonditioneringen är utförd, Targabågen monterad, omvandlare monterad mm. Väl i Trollhättan så återstod det knappt 1 veckas arbete för att återställa båten i det skick som det skulle varit i enligt kontraktet. Detta bekostades av oss själva. Den CE besiktningen som skulle varit utförd av Boats International före båten anlände till Sverige var inte heller den utförd. Detta gjordes efter påtryckningar ytterligare 4 veckor efter båten anlänt till Trollhättan. CE besiktningen som är ett lagkrav i sverige utfördes av någon person som kom och kikade runt lite i båten och knappt kunde svenska som lovade att han skulle skicka ett CE intyg i efterhand. Idag, 4 år senare har det ännu inte kommit något intyg om att båten var CE märkt. Detta skall göras med en blå skylt som skall fästas i skrovet. För denna CE märkning debiterades jag 8.000 kr. Nu var det dags för sjösättning. Väl i vattnet visade det sig att båten inte startade. Felet var att en av startmotorerna var fastrostade och därav anledningen. Intyg från båtreperatör Jag, XX har haft en Auktoriserad Volvo Penta verkstad i 20 år. Jag har under nästa 30 år arbetat med Volvo & Mercruiser motorer. Omdöme av Chris Craft båt 1/ Vid besiktning av båt på parkeringsplats i Trollhättan så konstaterade jag att styrbord drev läckte olja. Eftersom jag skulle göra oljebyte på bägge dreven så demonterade jag bägge dreven för att utföra detta arbetet. När jag fick dreven till min verkstad konstaterade jag att bägge propellrarna satt fast på grund av korrosion. Eftersom styrbordsdrevet läckte olja var jag tvungen att skära loss propellern för att kunna komma åt packboxen som läckte olja. I samband med att jag tog loss propellern så kontrollmätte jag drevaxeln och konstaterade då att den var sned och behövdes bytas. 2/ Vid besiktning av bottenkran inne i kabinen så konstaterade jag att den var fastrostad pga korrosion. Dessutom var den inte korrekt fastsatt och dit gängad. Den var endast gänga i 1-2 gängor vilket har inneburit att båten läckt vatten eftersom tätningen var otillräcklig. 3/ Vid sjösättningen av båten så fungerade ingen av startmotorerna. Efter en del arbete så startade styrbords motor. Babords startmotor ville inte ens ”klicka igång”. Jag konstaterade då att den startmotorn var helt fastrostad så det var inget att göra på plats utan jag bytte den vid senare tillfälle 4/ Vid första provkörningen så upptäcktes vi att avgaslimporna var täta av rost. Dom var vid senare kontroll 100 % täta. Detta kan inte vid en provkörning tidigare kunnat missats att limporna gick varma. Instrumenteringen visar inget värmeutslag utan detta måste kontrolleras manuellt genom att känna på limporna under gång. Om detta inte gjorts manuellt så har man gjort en miss Allmänt omdöme av båten: Jag har som sagt varit båtreperatör i över 20 år och jag har inte under dessa år sett en motor som varit i så dåligt skick som i den här chris craften. Så mycket rost och så mycket slarv som är gjort vid fd service är inte ofta man ser. De impellrar som jag bytte var i så dåligt skick att dom knappast kan ha kylt motorerna ordentligt på väldigt länge. Vänersborg 2005-11-09 Efter att dessa fel hade uppdagas kontaktade jag Boats International i USA plus ”säljaren” i sverige och påtalade dessa fel. Jag konstaterade att alla dessa fel som uppkommit från början och fram till nu hade vållat mig en skada på drygt 80.000 SEK Vi är nu framme i mitten /slutet av juni månad och båten gick fortfarande inte att köra. Reperationerna var fortfarande inte färdiga. Jag lät nu en advokatbyrå ta tag i affären och kontakta Boats International med krav om attfå skadestånd/ersättning för den skada som jag hade lidit eftersom båten inte alls var i det skick som jag blev lovad. Boats International svarade då med att hänvisa till att jag köpt båten i befintligt skick och att dom inte hade något som helst ansvar för skador sedan den lämnat USA. Hela tiden hänvisar man till de allmänna villkoren i avtalet som i övrigt inte heller bifogades. Köpeavtalet skickades över via en inscannrad kopia som saknade just den sidan, allmänna villkor. Nu när båten väl låg i vattnet så skulle elverket startas upp. Ingen chans att det skulle starta. Det var fastrostat som allt annat. Drevia AB i Lysekil som är en auktoriserad Volvo Penta verkstad konstaterade att motorrummet troligtvis varit fyllt med vatten tidigare och att vattnet nått upp till elverkets nivå och därmed trängt in i detta. Reperationerna var nu uppe i sammanlagt 168.000 kr Vi försökte nu med påtryckningar och advokatbyrån i Göteborg få både säljaren xxx och Boats International att komma till förhandlingsbordet men ingenting lyckades. Vi stämde till och med inför tingsrätten för att få ett utlåtande om försäljningen av båten löd under konsumentköplagen men förhandlingarna förhalades hela tiden med begäran om mer tid och mer uppgifter som skulle läggas fram. Vi känner stor oro för att ovanstående svenska bolag samarbetar med denna typen av oseriösa båtförsäljnings bolag från USA. - Att personer i Sverige agerar som ”säljare” eller ”bulvaner” och raggar kunder på olika försäljningsplatser på nätet. Dessa personer tar hem båtar till sverige som privatpersoner och säljer dessa ”svart”. Man agerar både ohederligt och oseriöst mot svenska konsumenter. I vårt fall hade säljaren i sverige till och med en e-post adress som gick direkt till Boats International så man som köpare uppfattade att han var anställd i bolaget. När sedan skadeståndsfrågan kom så sa man från bolaget sida att dom var bara ”kompisar” - Den här typen av affärer pågår hela tiden riktade mot svenska konsumenter. Helt övertygad om att fler blir lurade. Nedan ett axplock på båtar som fanns på www.blocket.se den 22/1-2008. Denna typen av verksamhet omsätter mångmiljonbelopp och vem vet egentligen hur många personer som blivit lurade. Jag är nog bara en i mängden o http://www.blocket.se/vi/14866327.htm?ca=16_s o http://www.blocket.se/vi/14774435.htm?ca=16_s o http://www.blocket.se/vi/14386408.htm?ca=16_s o http://www.blocket.se/vi/14620193.htm?ca=16_s o http://www.blocket.se/vi/13684136.htm?ca=16_s o http://www.blocket.se/li?ca=16_s&id=14861 - Vi fick vår dröm sönderslagen och vår semester gick åt för att reparera båten. Vi betalade drygt 400.000 för en båt som inte fungerade och behövde reperationer för knappt 200.000 kr för att ens gå att köra. Bilderna ovan visar ganska väl hur dåligt skick båten var i vid leverans. Eftersom vi inte ens hade kunnat starta båten och köra så kan det knappast vara vårt handhavande som orsakat detta. FRÅGOR SOM ÅTERSTÅR: - Hur får vi stopp på bolag som Boats International i Sverige ? - Vem tar ansvar för skador sker när man köpt från USA? - Varför gäller inte svenska köplagar när man som konsument köpt båten FRÅN Sverige - Hur många svenskar blir årligen lurade av liknande bolag Ett gott råd, köp ALDRIG båt från BOATS.DE i USA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Apollo11 0 Postad 29 Mars , 2008 Hej! Lider med dig, att du råkat ut för ett vrak. Letar på nätet ang boats.de och detta verkar vara första gången de är inblandade i denna sortens affärer. De har i de flesta fall fått mycket bra lovord. Så det är mycket bra att detta forum finns och att alla som råkar ut för hästhandlarfasoner förmedlar era erfarenheter. Detta hjälper andra att bli försiktigare och förhoppningsvis stoppar några affärer. Själv har jag importerat båt från USA med mycket bra resultat, men man behöver som sagt en person som man kan lita på som kan besiktiga båten på plats. Det är inget fel att köpa ett renoveringsobjekt bara man vet om detta innan köpet och priset är det rätta. Köper man en välvårdad båt så vill man ha en välvårdad båt. //Apollo 11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dykarn 2 Postad 29 Mars , 2008 Tja Var själv inne på samma sak ett tag, men kom fram till att om jag skulle handla en båt via privatimportfirma måste den vara så pass billig jämfört med priserna här hemma att jag kan åka över själv till US och kontrollera skicket innan affär och ändå tjäna på affären, vilket oftast inte är fallet, samt att de då skall stå som importör. Köpte importerad båt till bra pris hemma i Sverige istället, då kunde jag kolla igenom den i lugn och ro samt kolla upp säljaren/historia osv, dessutom är jag ej importör. Mycket tråkigt att höra din historia, har också sett privatpersoner annonsera om båtar som man på bilderna sett står hos boats.de och tyckt det var lite konstigt att det inte är de själva som annonserat (då har min tanke varit att dessa personer köpt båten själv av dem och sedan försöker kränga dem till högre pris för att göra sig en hacka, men så är det kanske inte). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser