Noddy 0 Postad 1 Maj , 2010 Hallå!! Nu har man skaffat sig nya smartcraft inst o det känns ju bra men jag undrar om man måste ha en övergång från den blå smartcraftkabel till motorn för på kabel är det hona/hona som är 10-polig o på motorn är det en 8-polig hona? Motorn är en 200 optimax år 2000 om den är nån som stött på samma fundering? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 1 Maj , 2010 Jag har för mig att de äldre Optimaxerna (som du har?)kopplas annorlunda jämfört med de nya som använder blåkabeln eller direkt från reglaget om man har 14pinnars kopplingen(2007 och framåt?) till motorn. På de äldre har jag för mig att man går från reglagets halvmåneformade kontakt via en adapter. Någon som kan hjälpa mig att minnas? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Noddy 0 Postad 1 Maj , 2010 Hallå! Jo från reglaget som oxå är bytt så är det en 14-polig men till den så finns det visst en övergång till den som sitter på motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 1 Maj , 2010 Reglage till motor är inga problem men jag tror att det kan vara vissa kompatilitets problem med olika generationer av motor/reglage/smartcraft Det är något som är lurigt med smartcraft på den första generationen Optimaxer. Jag minns tyvärr för dåligt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 1 Maj , 2010 De nyare modellerna behöver ej den blå kabeln för den är inlagd i motornskabelhärva ,så vad du behöver vad jag vet så är det den blåkabeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 1 Maj , 2010 Till de äldre motorerna är det denna typen av smartcraft du skall ha då bör dina anslutningar vara rätt! Kolla anslutningarna på bilden till höger. http://www.blocket.se/orebro/Mercury_smartcraft_instrument_27173553.htm?ca=8&w=1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Noddy 0 Postad 1 Maj , 2010 Ja det såg ju att kunna passa,men det funkar inte med dom nyare instrumenten då eller? Finns det inte nån övergång från blå kabel till den äldre kontakten i min motor eller måste man byta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 1 Maj , 2010 Jag tror inte att jag har sett någon sådan lösning men jag definitivt inte sett allt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser