SundH 0 Postad 1 Maj , 2010 Hej! Har en crescent winner 06 med en mariner 40hk - 88 och motorn kan svänga betydligt mer åt ena hållet än andra. När båten svänger max åt vänster, den sidan som svänger lite, är styrstången som går genom motorn max inne som på bilden nedan. Andra sidan där man kan justera med två muttrar är max in justerat. Justerar man då ut dessa muttrar så kan det ju inte hjälpa då stången fortfarande går i botten så att säga. Några tips på hjälp? Senast ändrad av SundH | 01 maj 2010 | 15:34 Senast ändrad av SundH | 01 maj 2010 | 15:35 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chano 0 Postad 1 Maj , 2010 Jag undrar om du har tryckt in den ordentligt. Att den inte är inne helt. Brukar vara lätt att göra det felet. Alltså lossa och trycka in den från sidan där den svarta delen går till ratten. Den ska ut mer på andra sidan som sitter i styrstaget. Mvh/-Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SundH 0 Postad 1 Maj , 2010 Du menar alltså lossa muttern på badordsida, dra ur stången från motorn och försöka få det svarta delen av kabeln gå längre in i den rostfria hylsan som har som en mutter närmast motorn? Köpt båten i höstas med motorn på så gör lite översyn av den innan sjösättning och detta var en grej jag stört mig på! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chano 0 Postad 1 Maj , 2010 Inte dra ur stången den ska in mer genom trumman/röret den går genom. Hela stången ska tryckas genom mera. Så den sticker ut mer på den sida den sitter i staget som går till motorn. Jo du måste lossa muttrarna. Det brukar finnas ett stopp. så den går inte stoppa in för mycket. Mvh/-Anders Senast ändrad av Chano | 01 maj 2010 | 17:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chano 0 Postad 1 Maj , 2010 Jag tror till den kanten ska den in möjligen mer Den kanten kommer att stoppa inne under muttern möjligen efter att ha passerat muttern och kommit mot trumman. Senast ändrad av Chano | 01 maj 2010 | 17:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chano 0 Postad 1 Maj , 2010 Om jag nu minns rätt.... Senast ändrad av Chano | 01 maj 2010 | 18:46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SundH 0 Postad 1 Maj , 2010 Okej, det ska kollas! Tack så mycket för hjälpen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SundH 0 Postad 30 Maj , 2010 Har kollat på det och allt är som det ska vid infästningen. Dock har jag inte en justerbar draglänk som jag har sett andra har. Kollat på seaseas hemsida och där finns justerbara sådana och då också med två olika längder. En sådan borde lösa mitt problem! ska mäta min först men blir nog den som var lite längre. 276mm mot 286 tror jag det. skillnad på höjden också! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser