saltpeter 11 Postad 1 Maj , 2010 Mina fendrar har börjat bli slappa, lite punka så att säga. Försökte pumpa med jollepump men det gick ej. Det verka inte finnas någon ventil utan bara en plast skruv. Är det bara att köpa nytt eller har någon klurat ut hur man löser detta ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 1 Maj , 2010 Jag brukar ta den vanliga blåspistolen till kompresson och trycka i luft. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 1 Maj , 2010 Jag brukar göra lika dant, fast inte ofta. Det finns nog nån form av ventil under skruven. Skruven skall förresten va vänd neråt när fendrarna hänger på båten tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lil-Bossan 0 Postad 2 Maj , 2010 Jag tog med mig fendrarna till tappen. Där hade de en hel drös med munstycken. Jag lånade ett munstycke som man pumpar up fotbollar med. Det gick på ett kick. hehe Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 2 Maj , 2010 En vanlig cykelpump utan speciellt munstycke går också bra. Skruva bort fenderns täcklock och tryck pumpen med skaplig kraft emot hålet bara. Blir tillräckligt tätt ifall pumpen har en såpass stor flat yta i änden att den täcker fenderhålet. / Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
saltpeter 11 Postad 2 Maj , 2010 TAck för alla tips ! Tyvärr har jag lyckats få tag på fendrar där ventil saknas dvs luften går rätt ut när man tar bort plastskruven. Skall definitivt prova tryckluft med ngt öppen skruv. Får se till att köpa fendrar med ventil nästa gång. TJO Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 2 Maj , 2010 Det kanske kan vara så att lufttrycket ska tillsluta ventilen. Dvs att det behövs ordentligt med luft för att den ska stoppa luften att pysa ut. Prova på macken med ordentligt med fors på luften. Jag kan inte tro att det finns en fender som inte stänger in luften. Varför har man tillverkat en sådan manick? Utan luft ingen avfendring. Var den funktionsduglig från början? Kanske engångsfender! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser