Victorzz 0 Postad 30 April , 2010 Jag tänkte byta impeller nu till säsongen, finns det någon packning jag nödvändigtvis måste byta eller räcker det med att jag trycker i den nya impellern och skruvar ihop igen? Motorn är en Mercury 50 hk -80 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Victorzz 0 Postad 2 Maj , 2010 Ingen som vet något om detta?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 2 Maj , 2010 http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?&lvlCode=1&pCode=C0013325&path=MM~~C0013325&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&reqFor=29&req4Browse=1&docId=275&docName=KVICKSILVER | 1980 | 50 | 45/50 H.P. - 1050200&isForSupStore=true&cCatFilter=MM&eCatSupFldr=supplier-050-025-MM Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 2 Maj , 2010 eventuelt att packning nr 22 går sönder vid demontering Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Victorzz 0 Postad 3 Maj , 2010 okej tack, funderar på om det kan vara något mera som torkat eller så, med tanke på att den troligtvis inte är bytt på cirka 4 år och har motorn har endast använts de senaste 2 åren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pirre75 0 Postad 3 Juni , 2010 Ja bytte impeller i min mercury 50 från 90 då bytte ja äver packningarna som sitter under och över metallplattan i pumphuset bytte även gummi-dutten på drivaxeln impellern kosta 206:- packningarna kostade typ 90:- mitt råd : byt när du endå har isär de ps .de finns bra filmer om hur man byter på youtube Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser