ChristerN 2 527 Postad 29 April , 2010 Den här annonsen måste vara en riktigt dålig reklam för företaget ifråga. Handlar det om en hämnd? Eller har han helt enkelt ledsnat och vill sälja motorn som ett kap till någon? http://www.blocket.se/stockholm/Felrenoverad_mercruiser_454_magnum_27137351.htm?ca=11&w=3 Om admin tycker detta är (negativ) reklam så har jag inga invändningar mot att inlägget tas bort men jag anser att det KAN ha ett visst allmänintresse. Och lite som kuriosa... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil163 0 Postad 1 Maj , 2010 Man får hoppas att det blev en lösning på problemet. Annonsen försvann väldigt fort såg jag. Kan vi få reda på hur det gick? Är firman fortfarande ovillig hjälpa till, eller har de åtgärdat felen? Blev motorn såld? /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil163 0 Postad 3 Maj , 2010 Annonsen är inlagd igen, men med ( tror jag ) annan formulering som gör det svårare att identifiera firman. Problemet blev tydligen inte löst, trodde firman hade kontaktat säljaren och erbjudit ngn form av ersättning, men... Varför inte hänga ut firman ifråga här? /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil163 0 Postad 11 Maj , 2010 Ingen som vet vilken firma som är inblandad? Uppenbarligen är inget löst, annonsen kommer in nästan var dag. Man blir ju både nyfiken och förbannad på firman ifråga. /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 11 Maj , 2010 Värmdö motorteknik Nån som kan svara på varför denna firma har så bra rykte? Har sett och hört liknande exempel på motorer från dom. Tex två genomgånga Mercruiser 454MPI. Det enda som var gjort var att tändstiften var bytta. Läckande oljetråg. Rostangrepp pga läckande limpor m.m. Såg ut som skit och den ena startade inte pga kass bränlsepump. Troligtvis hade dom inte ens haft igång motorerna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 11 Maj , 2010 Värmdo motorteknik? 100 säker? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 527 Postad 11 Maj , 2010 Yepp! Gick att utläsa indirekt i den första annonsen. Har tidigare hört mycket bra om dem men de senaste åren har jag hört mest negativt. Har dock ingen egen erfarenhet av dem men nu skulle jag dra mig för att anlita dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil163 0 Postad 12 Maj , 2010 Jag förstår inte varför firman inte löser in motorn, uppenbarligen har de fuskat! Kommer garanterat själv att bidra till att sprida info:n i inlägget. /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perra_linden 0 Postad 16 Juni , 2010 Någon som vet hur det gått?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 16 Juni , 2010 Kan bara tala för egen del som varit i kontakt med dem flera gånger och köpt saker, bl a min 5,7 EFI som var i mint condition. Levererade i tid och tog sig tid att hjälpa till att avembalera etc. Jag tycker att dom sköter sig kanonbra, ringer dessutom tillbaka i tid när man har frågor och så. Dom säljer hutlöst många artiklar per år, vågar nästan påstå att man är marknadsledande på begagnade motorer/drev i Stockholm med omnejd och det är klart att då slår ju reklamationerna hårdare statistiskt också. Men det är klart- även solen har fläckar.. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_o 0 Postad 16 Juni , 2010 Du menar väl tvärtom. Om de är marknadsledande, så slår ju reklamationer inte hårdare. Det är ju ett bättre statistiskt underlag desto större aktör. Tänk dig två aktörer A och B med varsin reklamation per år. A har 100 reparationer B har 1. B har alltså 100% reklamationer och A 1%. Det viktiga med stora aktörer som ju alltid får reklamationer, är hur de hanterar dessa. Senast ändrad av bjorn_o | 16 juni 2010 | 13:44 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 16 Juni , 2010 Jag tror nog att du egentligen förstår hur jag menar. OM A säljer 100 motorer medans B säljer 10 så kommer A gissningsvis ha fler reklamationer... Att A sedan kanske har 85 kunder som är supernöjda glömmer man kanske bort. Således jag omformulerar mig slår hårdare - blir fler Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser