tobiasA 0 Postad 28 April , 2010 Känner vårstress, har precis fått ny lägenhet, så den håller vi på och renoverar för fullt, men jag vill få tid över till att få iordning båten! den behöver slipas av helt under för att måla dit en ny 2 komponentsfärg, men men man får det ta det efter när lägenheten är klar, bli väl i maj =( = sen sjösättning i år Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 28 April , 2010 Känner av samma syntom.. får ingen tid till båten. Lägenhet, bilar, stugan och frugan alltid är det något som ska gå före.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
K_Haddock 45 Postad 29 April , 2010 Kanske kan en renovering per år räcka? Menar då lägenheten. Kanske det vore trevligt att få båten i sjön och kunna gå ut på en liten tur? Bara för att njuta lite? Kanske skrovrenoveringen kan vänta tills nästa år? Ett tips bara... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobiasA 0 Postad 29 April , 2010 Hade önskat att skrovrenoverigen kunde väntat tills nästa år, men har lagat ett hål under, så det måste ändå på 2 komponentsfärg där, så då tar jag hela skrovet på en gång, men börjar se ljusglimtar nu, har lagt golv hela dagen idag, så snart ska väl lgh vara klar iaf, då blir det full fart på båtfixandet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 29 April , 2010 Men herre gud vilka människor det finns! Prioritera lägenheten före båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
K_Haddock 45 Postad 29 April , 2010 Har du lagat med epoxy kan du vänta i många år. Färgen är mer ögonfröjd, eller hur? Vi lever bara en gång (kanske?), varför slösa bort den bästa tiden på året med stress, när mänskor borde njuta av fågelsången, ådor och gudingar som sträcker och bygger bo, vilsna hungriga trutar, iskall vind i håret, tvätta ansiktet i salt sjövatten... kanske lägga lite garn och fånga en havsöring... tja, men det är väl antagligen bara jag som tycker så... Senast ändrad av K_Haddock | 29 april 2010 | 23:39 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser