Trophy2 0 Postad 28 April , 2010 Hej Kanske mer för mek forum, men jag provar här. Ska sjösätta på fredag och all är klart, men kom på att jag inte bytt tändstift. Har en Mercruiser 4,3 MPI från 08. Måste man byta stift varje år och bör man ha dom JÄTTE dyra (250:-/st) stift som rekomenderas? Tacksam för åsikter! Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 28 April , 2010 Byter du varje år på bilen med? du kan säkert köra 2-3 år, fast kör du 100 timmar per år så kan det vara ide att byta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 28 April , 2010 det kanske sitter lång life stift i o de går 300timmar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trophy2 0 Postad 28 April , 2010 Tack för svar! Tänkte lite bil själv, därav min tvekan om det är nödvändigt att byta varje år. Då tror jag nog att jag kör på i en säsong till utan att byta. Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lizardking 7 Postad 28 April , 2010 Även ifall man inte behöver byta så ofta så brukar det vara en bra vana att ta ur ett stift och kontrollera skicket. /Micke W Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
K_Haddock 45 Postad 29 April , 2010 Jag byter vart tredje år och har alltid en uppsättning tändstift ombord som reserv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser