Murvel 0 Postad 28 April , 2010 Hej Hur gör jag om jag vill uppdatera mitt kort/chip till min Gramin 525? Är inte gjort sedan 2 år tillbaka. Är det viktigt och i så fall hur gör man? /M Senast ändrad av Murvel | 28 april 2010 | 08:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jojes 0 Postad 28 April , 2010 Om du menar firmware i GPSen kan det vara en mycket bra ide att uppdatera den. Följande är vad du behöver skulle jag tro. http://www.garmin.se/node/17532 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Murvel 0 Postad 28 April , 2010 Vad menas med Firmware? /M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 28 April , 2010 Gå till närmsta återförsäljare så fixar dom det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rocketman 1 Postad 28 April , 2010 Firnware är den programvara som sitter i själva GPSen. Till skillnad från hårdvaran som är själva GPSen, och mjukvaran som i detta fall är de sjökort som du laddar in från minneskortet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Magne 1 Postad 28 April , 2010 Hej Det kan man själv fixa med hjälp av ett SD kort som man använder för att flytta över det från PC:n till GPS:en. Det görs flera uppdateringar årligen och det skapas ny funktionalitet. Nedan finner du en länk: http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=3511 MVH Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 28 April , 2010 Jag fick det gjort gratis i en båttillbehörs affär. Nytt i min 525 blev bl. a. att fyrarna blinkar och dessutom med den färg som gäller för min aktuella kurs. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gerjoh 1 Postad 29 April , 2010 Jag hade en del problem med att uppdatera min 525:a. Men det löste sig till slut. 1. Tanka hem uppdateringen från Garmins hemsida. 2. Sätt in ett tom SD-kort i datorns kortläsare (tillräckligt stort). 3. Leta rätt på filen du tankade ner, dubbelklicka på den (självupppackande), nu extraheras filen och du kommer att få frågan om du vill packa upp den på ditt SD-kort . Svara ja. 4. Ta nu ditt SD-kort med uppdateringen och stoppa den i plottern (påslagen), plottern kommer fråga dig om du vill installera uppdateringen, välj uppdatera. Plottern kommer nu att sköta uppdateringen och sen starta om. KLART! Skulle det inte fungera fick jag tipset från Garmin support i UK att sätta i det tomma SD-kortet i plottern (påslagen)ett par minuter innan man lägger in uppdateringen, plottern lägger då någon form av indexfil på kortet. Ta i så fall inte bort denna innan uppackning av filen. Se även denna tråd. Den jag startade när jag hade strul! http://www.maringuiden.se/forum/;thread=244418 Lycka till Senast ändrad av gerjoh | 29 april 2010 | 20:58 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batrookie 0 Postad 30 April , 2010 Hur gör man då om man vill uppdatera själva sjökortet till sin Garmin? Vad kostar det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 30 April , 2010 En del handlare har driver där de köper tillbaka ditt gamla kort när du köper ett nytt av dom, men du får inte mycket för det. Sälj det på blocket istället om du köper ett nytt. Att uppdatera det du har gör man normalt inte. Nu finns det andra möjligheter att komma över Garmins sjökort utan att behöva öppna den stora plånboken , om du förstår hur jag menar? (det finns i viken) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser