Gå till innehåll
tisdag 28 januari 2025
Murvel

Uppdatera min Garmin 525

Rekommendera Poster

Hej

Hur gör jag om jag vill uppdatera mitt kort/chip till min Gramin 525? Är inte gjort sedan 2 år tillbaka. Är det viktigt och i så fall hur gör man?

/M

Senast ändrad av Murvel | 28 april 2010 | 08:08

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Firnware är den programvara som sitter i själva GPSen. Till skillnad från hårdvaran som är själva GPSen, och mjukvaran som i detta fall är de sjökort som du laddar in från minneskortet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fick det gjort gratis i en båttillbehörs affär. Nytt i min 525 blev bl. a. att fyrarna blinkar och dessutom med den färg som gäller för min aktuella kurs.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade en del problem med att uppdatera min 525:a. Men det löste sig till slut.

1. Tanka hem uppdateringen från Garmins hemsida.

2. Sätt in ett tom SD-kort i datorns kortläsare (tillräckligt stort).

3. Leta rätt på filen du tankade ner, dubbelklicka på den (självupppackande), nu extraheras filen och du kommer att få frågan om du vill packa upp den på ditt SD-kort . Svara ja.

4. Ta nu ditt SD-kort med uppdateringen och stoppa den i plottern (påslagen), plottern kommer fråga dig om du vill installera uppdateringen, välj uppdatera. Plottern kommer nu att sköta uppdateringen och sen starta om. KLART!

Skulle det inte fungera fick jag tipset från Garmin support i UK att sätta i det tomma SD-kortet i plottern (påslagen)ett par minuter innan man lägger in uppdateringen, plottern lägger då någon form av indexfil på kortet. Ta i så fall inte bort denna innan uppackning av filen.

Se även denna tråd. Den jag startade när jag hade strul!

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=244418

Lycka till

Senast ändrad av gerjoh | 29 april 2010 | 20:58

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur gör man då om man vill uppdatera själva sjökortet till sin Garmin? Vad kostar det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

En del handlare har driver där de köper tillbaka ditt gamla kort när du köper ett nytt av dom, men du får inte mycket för det. Sälj det på blocket istället om du köper ett nytt. Att uppdatera det du har gör man normalt inte.

Nu finns det andra möjligheter att komma över Garmins sjökort utan att behöva öppna den stora plånboken Flört, om du förstår hur jag menar? (det finns i viken)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...