Rost 0 Postad 27 April , 2010 Hej Har varit ute och felsökt min powertrim till min Mercury och förstår inte var problemet är så jag tänkte kolla om det är någon som kanske sitter på svaret här i forumet. Problemet: När allt är ihopkopplat fungerar varken upp eller ner trimmning, dvs motorn går inte. Däremot klickar det i reläerna. Vad jag har gjort: Kontrollerat att köra direktström till motorn = Då går motorn som den ska. Kopplat i en av kablarna till motorn som det ska vara monterat samt kopplat den lösa kabeln direkt till jord = Då går motorn som den ska. Mätt upp att det är spänning fram till motorns kabelanslutning = Det finns spänning (när man trycker upp/ner) Kontrollerat jord i reläerna så de existerar för att förvissa mig om att det är möjligt att skicka ner jord till motorn = Det finns jord kopplat till båda reläerna. Kontrollerat att det inte existera korrosion i anslutningen till motorkablarna = Det gör det inte. Någon som har några tips på vad jag mer kan kontrollera? Det är en del andra saker jag har kontrollerat också men jag vet inte om det är relevant. Det är en sak som jag vet att jag inte har testat och det är för att jag inte vet om det är ett fel som kan uppstå och det är: Kan det vara fel på reläerna trots att de klickar som gör att det inte skickas ner plus och minus utan istället plus och plus eller plus och ingenting? Snälla båtvänner, om ni har några tips, dela med er Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rost 0 Postad 27 April , 2010 För att förtydliga, det är endast trim-motorn som krånglar. När motorn fungerar fungerar allt annat med powertrimmen så det är endast att få trim-motorn att fungera som jag är ute efter hur jag ska åstadkomma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rost 0 Postad 28 April , 2010 Ingen som är en fena på el-fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Finnmaster6000 0 Postad 28 April , 2010 Kanske kommer denna tråd att hjälpa dig? (fylla på olja) http://www.maringuiden.se/forum/;thread=305037 Mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rost 0 Postad 29 April , 2010 Felet är löst! Det var tydligen båda reläerna som var trasiga. Konstigt men sant. När jag bytte båda fungerade det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser