stemor 0 Postad 26 April , 2010 Hej på er! Var kan man köpa detta matrl? (bänkskivan). Antar att det är massiv plast som man kan såga i som trä.. Någon som vet var man kan köpa och va det kan kosta?? Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne1 41 Postad 27 April , 2010 Kolla med dom http://www.snickarbolaget.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 27 April , 2010 Hej! Ser ut som Corian, tycker jag. Finns massor av länkar, här är en: http://www.handlopol.se/corian.htm Mvh/Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 257 Postad 27 April , 2010 Ja, du kan såga själv i Corian, men ska du ha den i vinkel måste skivorna svetsas i skarven om du vill ha det sådär bra som på bilden, och det gör man inte själv. Kostnad är nog runt en tusenlapp per meter. Kanske mer. Det vanligaste är att måttbeställa skivorna. Man brukar köra med 10 mm tjock, sedan är det en framkant som går ner något för att skivan ska upplevas tjockare samt ett hålkärl i bakkanten som på bilden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stemor 0 Postad 27 April , 2010 Ok, tack för alla svar! Tänkte ha den rak ca 1m. Med ursågning för diskho och spis (bifogar enklare paintritning) Skivan i vinrött och ursågningar för ugn/spis och ho med kranar (ev spegelvänt har inte bestämt mig) Med så dyrt matrl blir det inte mycket skiva kvar efter ursågningarna...hm Dock ser du riktigt snyggt ut tycker jag.. Finns det andra liknande matrl? Laminerad vanlig vit bänkskiva kanske.. men ger inte samma känsla.. /Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 27 April , 2010 Det som sågas ut använder du med fördel som lock över spisen resp diskhoarna. Blir mycket stora arbetsytor. Det här är en engångskostnad och materialet håller sig snyggt mycket länge, ruttnar inte osv. Blir det repigt efter flitig användning går det att polera upp. Väl värt sin slant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stemor 0 Postad 27 April , 2010 Ja men visst!! Hade tom pratat med frun om det det hade bara runnit ur skallen på mig när jag skrev mitt senaste inlägg Tack för ett bra tips! Du tror på matrl alltså? har du det själv? Isf valde du att såga själv eller beställde du det färdigsågat för ho m.m. /Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser