Gå till innehåll
tisdag 29 april 2025
stemor

Var köpa denna typ av bänkskiva??

Rekommendera Poster

Hej på er!

Var kan man köpa detta matrl? (bänkskivan). Antar att det är massiv plast som man kan såga i som trä.. Någon som vet var man kan köpa och va det kan kosta??

Mvh

Stefan

post-10013609-1394236324,4834_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, du kan såga själv i Corian, men ska du ha den i vinkel måste skivorna svetsas i skarven om du vill ha det sådär bra som på bilden, och det gör man inte själv. Kostnad är nog runt en tusenlapp per meter. Kanske mer. Det vanligaste är att måttbeställa skivorna. Man brukar köra med 10 mm tjock, sedan är det en framkant som går ner något för att skivan ska upplevas tjockare  samt ett hålkärl i bakkanten som på bilden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, tack för alla svar! Tänkte ha den rak ca 1m. Med ursågning för diskho och spis (bifogar enklare paintritning)

Skivan i vinrött och ursågningar för ugn/spis och ho med kranar (ev spegelvänt har inte bestämt migObestämd)

Med så dyrt matrl blir det inte mycket skiva kvar efter ursågningarna...hmObestämd Dock ser du riktigt snyggt ut tycker jag.. Finns det andra liknande matrl? Laminerad vanlig vit bänkskiva kanske.. men ger inte samma känsla..

/Stefan

post-10013609-1394236324,7881_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det som sågas ut använder du med fördel som lock över spisen resp diskhoarna. Blir mycket stora arbetsytor. Det här är en engångskostnad och materialet håller sig snyggt mycket länge, ruttnar inte osv. Blir det repigt efter flitig användning går det att polera upp. Väl värt sin slant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja men visst!! Hade tom pratat med frun om detGlad det hade bara runnit ur skallen på mig när jag skrev mitt senaste inläggTungan

Tack för ett bra tips! Du tror på matrl alltså?  har du det själv? Isf valde du att såga själv eller beställde du det färdigsågat för ho m.m.

/Stefan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...