breckan 19 Postad 26 April , 2010 Vill öva lite på navigatorn hemma men det finns inget enkelt sätt att ansluta till 12V. Någon som vet hur kontakten på baksidan är uppdelad? Det är ju många pinnar där två är lite fetare så borde ju vara ström, men vilken är plus och vilken minus? Lars Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustavson 0 Postad 28 April , 2010 Tjenare! Jag har A65, vet inte om det är samma kontakt men på min är det 3stift ,- och jord. Dessa är markerade 1,2 och 3 vilka det står i intruktionsboken vad de går till... på A65 vill jag även minnas att det finns ett inbyggt skydd för felkoppling, dvs om man korsar plus och minus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustavson 0 Postad 28 April , 2010 Tjenare igen! kollade runt lite och fann att det inte var samma... bifogar bild på hur din ser ut. röd svart -... jag tog sedan en ställbar adapter till datorn (12v likströmm) och klippte av sladden kopplade på plottern och så var det klart... på min kan man till och med se spänningen i displayern (det tror jag man kan göra på a50)... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
breckan 19 Postad 17 Maj , 2010 Å tack! Fast nu har jag t.o.m. beställt en original-kabel för 315 kr men den har inte kommit än så jag kanske prövar detta ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser