Gå till innehåll
måndag 18 november 2024
pejo41

Generatorkoppling

Rekommendera Poster

hej alla båt människor. Har ett lite/stort problem med en generator som jag inte vet hur jag ska koppla in.

Har tillgång till en Röd, en blå och en svart kabel. Ev kan det vara två svarta kablar. Vet inte hur jag ska koppla kablarna, kanske någon som kan hjälpa mej?

Försöker bifiga bild på generatorn, hoppas det lyckas

Tack på förhand

pejo41

post-10009261-1394236323,2544_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen som vet hur jag ska koppla dessa trådar så jag får ström till batteriet???

Vet inte om bilden är så bra men dom två nedersta kontakterna är B den högra upptill D 61 och den vänstar upptill 61 . Den kontakt över D 61 heter DF.

Är det fel generator till min motor? Har en MD32A och två 72mha batteri

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det en generator som inte suttit tidigare på din motor?  I så fall har du kvar den gamla generatorn?

/Micke W

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är en generator jag fick med när jag köpte båten. Den som satt på tror jag inte fungerar men vad kan vara skillnaden?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om den suttit på motorn tidigare så skulle kablarna du har varit korrekta för den generatorn. Det skiljer lite mellan olika generatorer hur många urttag de har.

Frågan om den gamla generatorn var för om kablaget var rätt för den så borde det gå att se hur den var kopplad och göra en korsreferens till den nya.

/Micke W

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...