Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
whiskycola

Suzuki DT 30C -95 Tappat kraft

Rekommendera Poster

Jag har en Suzuki DT30 från 95 som har fungerat klockrent tills förra sommaren då den började att strula. Den läkte bensin och bluddrade. Den har varit in på service och de har bytt topplockspackning och gjort rent förgasarna. De bytte även tändstift. När vi fick tillbaka den så gick den väldigt rent och fint men vi upplever att det inte är samma kraft i motorn. När man åker två så planar den precis, åker man fler så kan man bara åka väldigt sakta. Vid maxgas så hackar motorn till ibland.

Jag har efter servicen kollat termostaten och den verkar vara ok, jag har även bytt en elektronikbox som sitter kopplad till förgasarna.

Jag har kollat här på forumet men inte hittat någon lösning och verkstan vet inte heller vad som kan vara fel, så nu vet jag inte vad jag ska göra!

Någon som har några bra tips?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag plockade bort termostaten och provkörde. I början så gick den inte bra men efter ett tag så hackade den lite och gick sedan som den gjorde innan den blev dålig. Så nu funkar den som den ska och jag ska bara köpa en ny termostat och kolla så att det verkligen var den som var dålig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...