Gäst Jonas Postad 20 Augusti , 2004 http://www.batdelsimport.se/images/Fourwinns sundowner 225 årsm 1999/ är intresserad av att köpa ,någon som kan ge ett ungefärligt pris? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sardaukar 12 Postad 20 Augusti , 2004 Svårt att säga av enbart bilder. Lite mer generell information skulle inte skada. Edit: Noterade att det är en 99:a, men utrustning och maskineri? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Joans Postad 20 Augusti , 2004 Det är en Volvo penta 5.7L Gsi 280hk har gått 135h med vp Dp-sm drev, ny bottendel Vp`s rostfriaproppar mod F7 (63 000kr).cd spelare,den är extremt välskött enligt min åsikt, har sett den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dusty 0 Postad 21 Augusti , 2004 Den verkar vara oerhört fin, inkl trailer mm. Så jag skulle tro närmare 300000:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Bo Postad 22 Augusti , 2004 Hej, Såg annonsen på båten, de begärde 297 tusen kr. Ingår då trailer eller kanske det är båtupptagningsvagn den ligger på (bild 9 mfl)? Varför har de bytt bottendel av drevet och nya propellrar?(grundstötning?) Kolla botten noga så den inte har lagade grundstötningsskador om så är fallet. Har du körkortsbehörighet och lämplig bil som klarar att dra båten på den trailer/båtupptagningsvagn som ev ingår? Kanske är värd begärt pris om trailern/båtvagnen ingår, annars skulle jag nog pruta ca 20 tusen. Försök ta reda på vad båten kostade ny då och motsv idag. Att den har ny bottendel på drevet och nya propellrar skulle jag inte se som värdehöjande egentligen. Ta reda på orsaken till bytet. Kolla även vad det kostar att försäkra en sådanhär båt, så du har det med i prisbilden. Bör dock inte behöva bli så hög premie då det är en inombordare, och du kan vidta många premiesäkande åtgärder om du vill. Den är CE-märkt hoppas jag, annars se dig om efter en annan båt. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Jonas Postad 23 Augusti , 2004 Japp bromsad trailer ingår, visserligen oreggad, men ändå. han hade kört på ett grund och spräckte växelhuset. Ce märkt har jag för mig att den var. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Bo Postad 23 Augusti , 2004 OK, hade det inte varit för att båten varit med om en grundstötning skulle den kanske vara värd begärt pris under förutsättning att den är CE-märkt. Men eftersom det varit med om en såpass rejäl smäll så är det läge för prutning tycker jag, det är trots allt lite riskabelt med en båt som har varit grundstött. Men oavsett hur du gör, lycka till! (jag kör en liten Yamarin båt själv, 5820, med en Yamaha F115 4-takt om du undrar vad jag har för båt) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst asok Postad 24 Augusti , 2004 Kolla med en båtbesiktningsman. De brukar kunna avgöra om skrov och sånt är bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Apollo11 0 Postad 24 Augusti , 2004 Hej! Liten liknelse. Liknar min Crownline 210CCR årsmodell 1997. Mercruiser 5,7l med Alpha one generation 2 drev Prislappen för min ligger någonstans mellan 210 000-250 000kr beroende på skick och utrustning. Så runt 300 000kr är nog inte helt felgissat om du köper den i Sverige. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser