Andreas_J 0 Postad 23 April , 2010 Hej. Jag har nyligen köpt en båt med skitigt kapell. Jag har nu tvättat men såpa/tvållösning. frågan är bara hur länge det måste torka innan man kan ha på impregnering? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
535GT 36 Postad 23 April , 2010 Det ska torka tills det är torrt, men beroende på vart du har det, lär det ta olika lång tid, men i rumstemperatur inomhus, räcker ett dygn gott och väl. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 23 April , 2010 Då var man inte ensam om att tvätta kapellet.. Tjena va skitigt vattnet var efteråt.. stog vid badkaret och tvättade. Funderar på om jag någonsin kommer att få rent det.. men det gör inget för imorgon åker det ut. In med duschkabin istället, men svårare att tvätta kapellet framöver då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TommyN 0 Postad 24 April , 2010 Några tips på vad man ska använda och procedur om man vill impregnera kapell själv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 24 April , 2010 Jag brukar tvätta med gulsåpa och ljummet vatten, vid behov skrubbar jag med rotborste. Sköljer rent med vatten. Kapellet torkar fort utomhus om det är sol och lite blåst. LeFant har en bra impregnering, tätar bra och luktar inte så starkt. Har även provat Slidemaster men den luktade starkt och tätade inte lika bra. Senast ändrad av Flipp760 | 24 april 2010 | 20:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser