Stream 1 Postad 22 April , 2010 Jag ska montera en kombinationslanterna, Hellas minsta, på pulpit som är av 22 mm rör. Röret är horisontellt. Finns det något lämpligt fäste att köpa, eller måste jag tillverka ett själv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
newnoseharbour 0 Postad 22 April , 2010 Det finns fästen att köpa. Jag vet att bla Watski har sådana. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
K_Haddock 45 Postad 23 April , 2010 Finns hos Byggplast: Lanternhållare till pulpit Nr 1095. Har själv sådana. Fungerar bra. Finns hos de flesta andra välsorterade båttillbehörsbutiker, tex Erlandssons Brygga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Uffe_Sthlm 0 Postad 23 April , 2010 Jag har monterat min topp och komb.lanterna med ett (en på vardera stället) litet enkelt pulpitfäste i plast, passar bult on till mina Hella, förutom att jag borrade ett hål för kabeln genom fästet och in i pulpitröret = dold kabeldragning. Var först inne på att använda rf-fästena som finns, men tyckte att de var klumpiga och skulle hamna i riskzonen för att riva sig på smalbenen när man passerar. Det fungerar kanske att använda detta 25mm fäste även på dina 22mm rör. Senast ändrad av Uffe_Sthlm | 23 april 2010 | 14:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser