Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025
Master-J

Amigo VÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR

Rekommendera Poster

Äntligen var det så dags. Almenackan avslöjade att våren var i antågande men så sent som för någon vecka sedan var vår A23á täckt med ett minst 20 cm tjockt lager av en vit substans som jag ogillar av hela mitt hjärta.

På grund av mitt eget slarv (hade inte täckt båten) smälte så snön och tycktes leta sig in i båten. Vatten stod upp till durkarna och fick pumpas ut. Lyckligt nog torkade det snart upp inne i båten.

Vårens arbeten med båten inskränkte sig av eget val till byte av fallinor till storsegel o genua. Resten hade jag på tidigt stadie bestämt skulle få duga fram till upptagningen i höst då en större portion arbeten skall utföras. Bland dem nedslipning av skrovet som skall få ett par lager ny färg, samt lackering av diverse trädetaljer i inredningen.

I början av juni är det så dags för oss att förflytta vår båt till västkusten. Antingen genom att segla henne runt Sveriges kust eller genom att använda oss av Göta Kanal. I skrivande stund leder det senare alternativet, men mycket kan hända.

På lördag är det i alla fall dags, båten bredvid vår (en A23a) skall också sjösättas samtidigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...