Misil163 0 Postad 21 April , 2010 Åker till Danmark nu i helgen. Finns det fynd där? Funderar ju t ex på att segla utmed danska ostkusten söderut för att sedan runda sydsverige och ta svenska ostkusten norrut. Är sjökort billiga i Danmark? åker Fredrikshamn-Hirtshals. Andra fynd i Danmark? /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
denne 1 Postad 22 April , 2010 Mja några fynd ska du nog inte räkna med när du kommer med våra svenska lire till Danmark Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
K_Haddock 46 Postad 22 April , 2010 Sort Guld, kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 22 April , 2010 De enda fynd du lär göra i Danmark är pilsner och wienerbröd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 22 April , 2010 På Läsö är inte winerbröna goda, däremot är pilsnern mycket bra. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 22 April , 2010 Laesö spätta och en kall öl till det har jag drömt om hela vintern nu. Snart så .. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tcrona 0 Postad 22 April , 2010 Jag köper alltid dansk brunsåpa föra att ha när jag tvättar teaken i sittbrunnen. Finns i alla mataffärer, resultatet blir bra! /Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 22 April , 2010 Tillbringar nästan varenda sommarhelg i dansk hamn. Det enda som är billigt i Danmark är sprit - vodka, gin 64 dkr, whisky 74dkr på Netto eller Fakta. Ofta är vin billigare än Sverige, men inte alltid. Öl kan Du köpa för 3.25dkr flaskan (starköl). INGET annat är billigare i Danmark. Carl_Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hhmcsv 1 Postad 22 April , 2010 Instämmer. Jag segler alltid til Sverige när jag vil köpa nogot billigt. Bara spriten er bra här Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil163 0 Postad 22 April , 2010 Bara brunsåpa alltså? Vad heter brunsåpa på danska? Borde inte sjökort över Danmark vara billigare i Danmark? Öl, pilsner mm blir det nog handlat lite av i alla fall. /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hhmcsv 1 Postad 23 April , 2010 Brunsåpa hedder brun sæbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 23 April , 2010 Danskarna köper sin sprit och öl i Tyskland. Kör en vända till Tyskland via Danskt territorium så behöver ni inte klarera in enl. reglerna att inte ha passerat internationellt territorium (har jag läst). Då blir det inget mer än ett stjerneskud* som kanske är det man endast kan köpa billigare i Danmark. * Fisk och skaldjursmacka, smarrigt och värt sitt pris. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser