wertix 0 Postad 21 April , 2010 Kom nyligen över en begagnad Yamaha 5hp till min eka. När jag mekade med den inför säsongen upptäckte jag att det tycktes sakna luftfilter i den lilla runda plastkåpan som sitter vid förgasaren (del 37 38 i bilden på länken nedan) http://parts.yamaha-motor.com/partimage.gifx?d=26013,2,0,outboard Har googlat lite och kollat instruktionsboken men ingenstans står någonting om hur man byter luftfilter. Min fråga är därför om det inte ska sitta något filter i plastkåpan? Och om det ska det.. var får man tag i sådan i gbg-trakten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qsecofr 0 Postad 21 April , 2010 Hej, Tror inte att det skall vara något filter där. Jag har aldrig haft något filter på någon av mina utombordare, jag har haft motorer med både en, två & tre förgasare men som sagt aldrig något luftfilter. Det är inte så dammigt på sjön ; ) /henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 21 April , 2010 det ska ej vara något luftfilter på denna motor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser