JojeJoje 0 Postad 21 April , 2010 Hej, Jag funderar på att justera in drevet. Har en Flipper 700 med AQ130 och 280 drev. Det finns tre hål i drevet som man kan justera drevets vinkel med. Den står nu i mittläget och jag funderar på att sätta den längst in dvs. närmast båtskrovet. Anledningen till detta är att båten är grymt svår att få att plana och gräver ner aktern. Motorn är rätt klen, tror att det är 110hk versionen. Båten är utrustad med trimplan. I instruktionsboken står det att detta är rätt justering om båten är svårplanad och gräver ner sig i aktern. Någon som har testat/har erfarenhet av att justera in drevet? Mvh /Joje Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qsecofr 0 Postad 22 April , 2010 Hej, Nu har jag inget drev då jag har utombordare, men principen är samma. Du har helt rätt, pinnen närmast skrovet stäven ner, pinnen bort från skrovet, bogen ner. /henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JojeJoje 0 Postad 1 Maj , 2010 Hola! Sjösatte idag och vilken skillnad det gjorde med att ändra riggvinkeln. Båten planar hur lätt som helst, även i kraftig motvind. Vilken skillnad små saker kan göra. Tack för tidigare svar. /Joje Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Svwerker 0 Postad 1 Maj , 2010 Klart att det blir skillnad men hur blev gångläget och bränsleförbrukningen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser