Gäst Maria Wistrand Postad 20 Augusti , 2004 Hej, undrar vad jag ska tänka på vid val av flytmaterial. Vad är det viktigaste kravet? Hög flytsäkerhet, hållbart, lätt att installera eller pris...??? Någon som kan/vill tycka till? TACK! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 234 Postad 20 Augusti , 2004 Det viktigaset är att det består av slutna celler så att det inte kan suga vatten och därmed sluta vara flytande... Vad skall du använda det till..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vidi 0 Postad 20 Augusti , 2004 I optimistjollar av trä där man inte kan bygga täta tankar används uppblåsta korvar av samma material (PVC) som badleksaker fast lite kraftigare. Jag har en gång tittat på en gammal J 17 där man stoppat in något skit som blivit brunt och fullt av vatten så det är viktigt som Peter säjer, att det ska vara täta celler Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Maria Wistrand Postad 23 Augusti , 2004 Tack för hjälpen Peter ! Jag har ingen båt, utan jag har en uppgift i skolan. Vilka olika företag kan jag kontakta för mer information om flytmaterial? :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 234 Postad 24 Augusti , 2004 Du kan kanske försöka med Arne Olséna AB som reparerar plastbåtar, http://www.arneolsenab.se/ För att ett material skall vara lämpligt som flytmaterial skall det innehålla så mycket luft i förhållande till massa som möjligt, utan möjlighet för vattnet att tränga in i cellerna och ersätta luften med vatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst muppen Postad 26 Augusti , 2004 Testa med Bygg & Båtplast Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser