galnekocken 0 Postad 20 April , 2010 har för mig att det är en Engelsk eller fransk båt, men vad heter den. Länk till blocket Senast ändrad av galnekocken | 20 april 2010 | 20:04 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janken 178 Postad 21 April , 2010 Den heter Renoveringsobjekt Nä! Skämt åsido! Men den ser ganska juste ut! Rymlig! Lyxigt med ugn i en så liten båt! Köp den om du inte är fartgalen och har gott om tid till pyssel! Engelska båtar brukar vara extremt sjövärdiga och underriggade så länge dom ser ut som båtar! Undantagen är dom kufiska byggen som dom tog fram på 80- talet. Min pappa hade en Privateer som var skitfräck.... rent utseendemässigt! Men den kunde inte segla! (Sjönöd i 5 m/sek) ------------------------------------------------ Titta gärna in på: http://hem.bredband.net/struten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
galnekocken 0 Postad 21 April , 2010 Såg att du hade en j17, kommer ihåg att jag seglade en sådan i sjövärnskåren på sjuttiotalet. Har ett oförglömligt minne, när jag satt under däck och det smäller till: Vi hade blivit påseglade midskepps av en annan j17, stort hål blev det. Det andra var en av båtarna som med full läns seglar upp på en häll, har för mig att hela båten var på land , innan den gled tillbaka i vattnet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
leleif 10 Postad 21 April , 2010 Jag har mailat säljaren två ggr utan respons... Tror att det är en Leisure, men jag är osäker. Fair winds, Leif Gbg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
galnekocken 0 Postad 22 April , 2010 Det stämmer bra en 23 fotare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
leleif 10 Postad 22 April , 2010 Leisure 23 är en fin båt, har seglats över de flesta hav på jorden, bl.a av en norrman till söderhavet. Läs mer här : http://onodigtbra.blogspot.com/ Jag förstår inte varför inte säljaren svarar på mail, inte något telenummer heller... Fair winds, Leif, Gbg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
galnekocken 0 Postad 23 April , 2010 Jo, jag var mest intresserad av inredningen, som jag tycker är kanon. Jag funderar på att själv bygga om med husvagnstanken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 23 April , 2010 Den säljes pga sjukdom så säljaren kanke har annat att tänka på ? Mysig och billig liten båt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser