Gå till innehåll
söndag 01 december 2024
snaran

Vad är detta!

Rekommendera Poster

Är det någon som vet eller har en gissning av vad detta kan vara för båt? Den är 5 meter lång och 1,98! bred.

post-4802-1394234293,309_thumb.jpg

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för gissningen. En Crescent 540 är 2 meter bred enligt www.atlantica.se och denna båten är bara 1,98 men de kanske inte mäter så noggrant. Är det någon annan som har en gissning eller kanske en bild på en Crescent 540?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst håkan

Ser ut som en kopia på örnvik,jag vet att det gjodes en del sånna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick ett mail från Cremo Produktions AB som säljer Crescentbåtar: Hej! Detta är inte en gammal Crescent båt, mer troligt att det är en Örnvik. SÅ då är de troligt att de är en Örnvik, men var kan man hitta deras hemsida!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag måste bara kasta in en vild gissning också,kan det inte vara Höga Rodd.Det är mittpulpeten som får mig att tänka på den

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kan det inte vara Höga Rodd: Finns de så stora Höga Rodd båtar som 5,40? Kan bara se att de finns 5,10!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns en Örnvik 540.Men måtten på den är 5.36x2,03, så det stämmer ju inte, men på bilden jag har av den skulle det kunna vara en sådan. Den har inte styrpulpet som standard vad jag kan se i alla fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stefan48 har du möjlighet att skicka en bild till mig, eller har du någon länk som bilderna ligger på. :lol: Min e-mail heaangel@hotmail.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror inte på Höga Rodd ... har dom gjort klinkerbyggda styrpulpetare ... ? Dessutom är relingen för massiv .. först på senare år som dom börjat med den designen ... och längden som tidigare påpekats är lite väl lång för HR! Dom kör ju lite speciell design anpassad för korta höga insjövågor! Tror mer på en piratkopia eftersom båten uppenbarligen saknar seriös märkning (eller hur?) .... för vem sliter bort märkningen på en så pass modern båt som det ser ut att vara! mvh // mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja de kanske är en piratkopia, men vad kan de vara en kopia på, är de örnvik då. de verkar som om flera tror det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hmm .. kanske det är en hybrid-pirat-kopia av Crescent och Örnvik! Tycker ändå relingen och däcket på stäven är typiskt Crescent, men skrovet är typ Örnvik! Någon kanske ville plocka russinen ur kakan :-) //mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med. det ser ut som Crescent 500 däcket i stäven och relingen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den är väldigt lik en Ideal, fast är osäker på om de gjort nån 500 modell.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst pepsi

Kan det vara en Ömo? Var inte det en kopia på örnvik och uttern eller nått sånt? Jag bara gissar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj, vad många svar de har blivet och så många olika! Crecsent, Örnvik, Höga rodd, piratkopia, hybrid-pirat-kopia, Ideal och Ömo. Tack för alla svar, men nu känner jag mig inte ett dugg säkrare på vad det kan vara för båt ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Fredrik Pahlmgren

Hej det är defenetivt inte en Ömo. Kan vara en örnvik eller en uttern.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...