Zantax 0 Postad 19 April , 2010 Mitt Powertrim slutade fungera, just nu klickar bara solenoiderna men inget händer. Det kommer ut tre st kablar från powertrimmotorn 1svart 1grön och en blå. Den svarta går till jord. Resten är nog hemma fixat. Min tanke gång är denna: Om jag kopplar bort trimmotorn från skatboet med kablar och solenoider och därefter kopplar svart till jord så ska man kunna köra motorn genom att koppla grön till plus för att trimma upp och blå för att trimma ner eller viseversa men det borde väl funka så? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kurran 0 Postad 20 April , 2010 Hej .Har just fixat min trimpump . på min andra båt så har jag till drevtilten en motor som det går 3 st kablar varav en är jord samt att man växlar rotation med de andra kablarna. Sätt fast motorn i ett skruvstäd och koppla svart till minus på ett batteri tag den gröna och koppla den till plus(motorn roterar åt det ena hållet )tag sedan bort den gröna och koppla den blå till plus (motorn går åt andra hållet). Mvh kurran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser