Lanemyr 0 Postad 19 April , 2010 Jag hade dän topplocket på min penta 700 häromdagen för att rengöra kylkanalerna, min fråga är om jag måste byta topppackhingen efter detta, den gamla såg ok ut. Kan man lägga på någon slags extrapackning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bakerman 0 Postad 19 April , 2010 Hej. Kul med folk som vill hålla igång gamla klenoder.. Byt packningen om du hittar någon att köpa alternativt försöka klippa till en själv av lämpligt packning i lösvikt. glöm inte att skrapa bort all gammal packning med en fönsterskrapa. Det är dumt att slarva med detta då det kan bli surt att börja om igen om du inte får det tätt. Var det förresten någon skit i kylkanalerna? saltslagg? Lycka till /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lanemyr 0 Postad 26 April , 2010 Ok, då köper jag något och klipper ut själv, Nja den skit som var i kanalerna var gamla impellerrester som hade satt sig, Men de är i alla fall borta nu. Tack för svaret Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 27 April , 2010 Jag had en Penta 700 en gång som jag bytte kolvar på. Jag använde Bilbuttricks packningsmaterial och skar ut en ny packning själv. Det funkade fint. Motorn omkom senare, men av andra anledningar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser