Wretlan 0 Postad 18 April , 2010 Hej, Jag har en johnsson 30 hk års 89 som jag fíck lite problem med i slutet av förra sommaren. Så här ligger det till, Det börja med att jag gjorde rent förgasaren med tryckluft som jag gjort många gånger förr, kolla bensinpumpen också, sedan satte jag ihop allt igen och skulle starta upp den, för det första tog det säkert 10 försök innan den gick igång (har gått igång på första eller andra försöket förr) sedan när jag väll fick igång den börja den nysa och gå ojämt, nyser kraftigt ur förgasaren. Sedan tog jag bort bensinpumpen igen och fick se att packningen mellan bensinpumpen och motorn var sönder typ ett hack i den, Kan detta vara problemet? att den suger in luft i bränslesystemet? har köpt en ny med har inte haft chansen att åka och byta den en. Men vad tror ni kan det vara något annat fel? /Robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jan-- 0 Postad 18 April , 2010 Hej Det kan vara den trasiga packningen som gör att den pumpar dåligt. Pumpen har ett gummimembran som pumpar. Läcker det mellan block och pump så försvinner en del av trycket som driver pumpen. Då får motorn för lite bensin och börjar nysa eftersom den är allergisk mot bränslebrist. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser