Winnser 1 Postad 18 April , 2010 Har köpt en RedKnows Minifinder och skall montera den idag. Vad är ett bra ställe att montera denna i min båt (Four Winns 278 Vista)? Det måste vara praktisk med elen och samtidigt måste den få kontakt med GPS satelliten. Tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 18 April , 2010 Det kan ju vara dumt att skriva helt öppet så att tjuvarna kan läsa var de ska leta... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Winnser 1 Postad 18 April , 2010 Ja - tjuven kommer helt säkert att läsa evt tips som jag får här, och sen hitta min båt i en eller annan båthamn i Sverige.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 18 April , 2010 Ok jag är kanske nojjig men jag har fått ha min båt för mig själv än så länge... http://www.google.se/#hl=sv&q=four winns+redknows&meta=&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=fe3293bf36e9194b Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 19 April , 2010 Jag håller absolut med All_to_slow. Den typen av tips kan med fördel skickas via e-postfunktionen. MG är ett stort forum och det vet bovarna säkerligen om, så tips på lämpliga ställen att gömma larmenheter på, blir inte speciellt hemliga om man säger så. Själv går jag ett steg längre i min misstänksamhet när jag läser sådana frågor, kan det rent av vara en bov som ställer frågan? Senast ändrad av Terrafobica | 19 april 2010 | 10:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Winnser 1 Postad 19 April , 2010 OK - jag har mejlat RedKnows för att få tips från dem istället. Point taken! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danjel 3 Postad 20 April , 2010 Det kan vara svårt att smuggla iväg en båt, har hört att många tjuvar bara kör iväg båten en bit och sedan sågar av motorn med en motorsåg istället. Det skyddar inte redknows emot. Har faktiskt också alltid fått ha min båt ifred, tursamt nog. /Danjel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Winnser 1 Postad 20 April , 2010 Fick svar från RedKnows idag. Nu vet jag vart jag skall montera den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Karl 0 Postad 4 Maj , 2010 Det skyddar inte redknows emot. Johoodå, det skyddar visst det Redknows mot. Under tiden tjuvarna drar iväg båten så får du ett larm via SMS och ser exakt var din båt befinner sig. När de sedan förtöjt vid någon ödslig kaj för att såga upp akterspegeln och få loss snurran så har du haft gott om tid att mobilisera lagens väktare och de blir tagna på bar gärning! Detta med små, lättgömda och dessutom billiga larm är en riktig kanonutveckling för oss båtägare. Tjuvarna kan aldrig vara helt säkra på att de inte drar iväg med en båt som är larmad och riskerar ovanstående fenomen. Även om de letar igenom hela båten så kan de ha missat något skrymsle. I längden så tror jag att våra premier kommer att bli billigare tack vare minskat antal båtstölder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser