Jimpa1 0 Postad 17 April , 2010 Hej! Är det någon som har en Buster L av den nya modellen eller har provkört den. Vore kul att höra lite åsikter om denna båt nu när man är båtlös och båtsäsongen har börjat.. Funderar starkt på att köpa en sådan.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
akehudik 0 Postad 18 April , 2010 Några filmsnuttar med nya Buster L Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 18 April , 2010 Båtnytt 13 2009 http://www.flippermarin.se/UserFiles/Interboat/www.flippermarin.se/Documents/Buster_L_batnytt_flipper_marin.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimpa1 0 Postad 23 April , 2010 Beställde en ny båt idag, slutade med en Buster X med en yamaha f80 istället för nya Buster L, fick ett bra pris på den och kunde inte motstå, hoppas nu båten uppstår mina förväntningar. Tyckte att X.en var lite mer familjevänlig än L.en samt att det går att plocka ur mycket delar och få bra plats för fiske också. Hursomhelst känns det riktigt bra. Ser fram emot en sommar med mycket utflykter och fiske. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brandur 0 Postad 28 Maj , 2010 Samma här: Buster X C4 -10 Yamaha F80 -10 Kapell mellandörr Akterspegelgivarfäste Dynsats Låspaket Förtöjningssats Jag får den om en vecka....längtar. Hur är dina första reflektioner kring köpet?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimpa1 0 Postad 28 Maj , 2010 Grattis till nya båten. Jag har inte hämtat båten än, jag får den i början av nästa vecka, skulle ha hämtat båten den 14/5 men p g a restat givarstativ så valde jag att vänta tills allt är klart. Så första provturen blir väll till veckan. Kul att höra att du har beställt en lika fin båt som jag kan vara kul att höra vad vi har att säga efter provkörning. Det jag beställde var följande: Buster X -10 Yamaha F80 -10 Dynsats Garmin 421S Givarstativ Motorlås Apollo rf stålpropeller Easyline 950 bromsad -10 Vad valde du för trailer eller hade du redan en? Mvh Jimmy. Senast ändrad av Jimpa1 | 28 maj 2010 | 18:47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brandur 0 Postad 28 Maj , 2010 Tack detsamma!! Hoppas vi blir nöjda. hehe Propeller är något jag inte tänkt på.......kanske lika bra att köpa en stålpropeller så kan man ha orginal i reserv..... Jag har inte köpt någon trailer ännu....blir nog en Beg om jag hittar någon innan fredag nästa vecka. Alternativt så blir det nog en ny Easyline 1300 bromsad. Tror du att det räcker med en 950??? 480(båt) 180(motor) 70(full tank) 100(övrigt, kapell, ankare, rep, plotter m.m)=830 kilo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimpa1 0 Postad 28 Maj , 2010 Båt 480 kg Motor 170 kg (utan propp) säg 175 då 1 liter bensin väger 0,75 kg säg 50 kg då Sen beror det ju på hur mycket övrigt man ska ha i båten 480 175 50 =705 kg fulltankad ev övrig vikt, visst lite övervikt blir det. Easyline 950 får lasta 680 tror jag. Så ska man vara helt på den säkra sidan så är det en 1300 easyline som gäller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
falo 0 Postad 28 Maj , 2010 Jag kan inte förstå varför man köper en Buster X med Yamaha F80 med kapell, dörr och dynor, när man kan köpa en Buster XL med Yamaha F80 som har kapell och dynor som standard för samma pris som en Buster X. Det finns många båthandlare som erbjuder XL till så bra pris att det inte finns någon anledning att köpa X, till och med för samma pris. Det skulle kanske vara att man vill ha mindre båt som avgör men andrahands värdet på XL är så mycket bättre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimpa1 0 Postad 28 Maj , 2010 För det första så finns det ju båthandlare som har bra priser på Buster X också.... Lika många procents rabatt en handlare kan göra på en Buster XL kan han ju troligtvis också göra på en Buster X För det andra så skulle jag inte vilja ha en F80 på en Buster XL när den är godkänd för 115 hk, men det är ju en smaksak, men visst sen kan man väll ha med i beräkningen att det faktiskt ingår kapell och dynsats bak till XL. Beror ju också på vad man ska ha båten till, vart man ska åka o s v. Tror nog man blir nöjd med vilken man än väljer, hoppas jag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brandur 0 Postad 28 Maj , 2010 Ligger en hel del i vad du skriver men jag håller med om att F80 är nog lite lite på en XL. Trots allt kostar den mer och det är lätt att tycka:ähh, några tusenlappar till gör väl inget....farligt dyrt kan det bli med det resonemanget. Dessutom skall jag ha min X som en trailerbåt då jag växlar mellan 4-5 sjöar och då är det skönt om den inte är för tung. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
akehudik 0 Postad 28 Maj , 2010 Hoppas ni blir nöjda, X,en är nog ett bättre val om man skall traila. Själv köpte jag en beggad Xl med 100hk, är riktigt nöjd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 29 Maj , 2010 Hoppas ni inte betalade mer än 187.000:- för era X med de tillbehören. Detta pris gäller hos många handlare om man förhandlar lite. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimpa1 0 Postad 29 Maj , 2010 Skulle väldigt gärna vilja se den som lyckas pruta ner en Buster X C4 -10 med Yamaha F80 -10, bromsad trailer -10, gps, dynsats mm till 187000:- Jag lyckades då inte få ner priset så långt och då har jag ändå varit i kontakt med många återförsäljare för Buster samt förhandlat, prutat och jämfört.. Men jag måste väll ha missat nån av dom många handlarna som släpper det ekipaget för 187000 kr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brandur 0 Postad 29 Maj , 2010 En buster C4 X -10 med Yamaha, F80 -10, kapell, mellandörr, dynsats, lås, förtöjpaket, ekolodshållare för 187 000sek......det tror jag är skitsnack. Eller så har du fått båten under inköpspris hos den försäljaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
falo 0 Postad 29 Maj , 2010 Jag tror han skrev fel, det måste vara 287.000. INGEN handlare säljer den för 187.000 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser