Nordmaling 0 Postad 17 April , 2010 Hej alla.. Har just köpt en Flipper 700, -81 med en VP 5,7, 260 hk och 280 drev. Min undran är om det finns någon på forumet som har erfarenhet av att köra en 700 med en V8. Bra? Mindre bra? Jäsikens bra?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 17 April , 2010 Hej nordmaling, övik här.Känner en båtägare däruppe faktiskt..En kille i klubben har en 700 som han bytt motor i till en 8 och 290dp.Han verkar nöjd, ungefär samma förbrukning som förut och ca 40 på topp. Bra= Mer kraft, det blir inte tråkigt när man är fler i båten. Jäsiken bra= Motorljudet!! /andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordmaling 0 Postad 18 April , 2010 Att det finns mer kraft är bara bra, förra båten hade för lite motor, fick stuva om folket i båten så man kom upp i plan. Lär slippa det med denna motor & båt.. kul.. Sedan är det alltid lite läckert med lite muller.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordmaling 0 Postad 18 April , 2010 Förresten..hur är kvaliten på Volvo Pentas V8 jämfört med Mercrusiers dito?? Ska jag vara orolig eller nynna på Peters Lundblads Ta mig till havet...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordmaling 0 Postad 18 April , 2010 Förresten..hur är kvaliten på Volvo Pentas V8 jämfört med Mercrusiers dito?? Ska jag vara orolig eller nynna på Peters Lundblads Ta mig till havet...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 18 April , 2010 Är samma motor. En V8 från GM (Chevrolet) som har lite olika kringutrustning bara beroende på om det är Volvo, Mercruiser eller OMC. Ingen skillnad på kvalité på själva motorn med andra ord... En av världens mest tillverkade motorer och mycket slitstark.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordmaling 0 Postad 18 April , 2010 Låter bra, ser fram emot en härlig sommar... tyvärr så snöar det nu.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser