Gå till innehåll
lördag 08 februari 2025
stemor

Spam från MG!?!?!?!????

Rekommendera Poster

Fick detta mail från MG:

Meddelande från medlemmen hyu888 på maringuiden.se

Hello!.

Greetings,

Please allow me to intimate you with a business transaction that would benefit both of us. I am the director of the project and engineering division of SODECI (Société de distribution deau de Côte dIvoire). I will want you to assist me in the claim and transfer of Seven Million Euros.

This amount was realized from over-invoiced contract amount awarded by us in 2007 to expatriate companies. The Contracts Amount was deliberately overestimated to read more than the actual cost of the project thus leaving a surplus of Seven Million Euros. However, as a staff of SODECI I cannot claim this money without a foreign partner who will act as the contract beneficiary and as such, entitled to receive the funds as payment. This is why I am contacting you to allow this money to be transferred into your account and to be my custodian for the money.

If you are willing to assist me in this transaction please get back to me at: (mitoure@voila.fr) so I can give you further details about this transaction. I am willing to give you 25% of the total amount after the transfer, the rest will be held and released to me when I get to your country. I look forward to hear from you.

Thanks.

Vill du svara användaren så klicka här.

Om maringuidens mailfunktion

Alla medlemmar har möjlighet att skicka ett meddelanden till varandra. Dessa meddelanden skickas via våra egna servrar och garanterar att din mailadress ej exponeras. Varken för användare på maringuiden.se eller för robotar/spindlar som fiskar efter mailadresser på nätet. Vänliga Hälsningar maringuiden.se Sedan 1996

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det fler som fått detta otroliga erbjundande???

Klart man slår till! Man är ju inte dumFlört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, jag fick det också och blev riktigt nyfiken!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man blir mest trött. Men hur kom denna driftiga och förhoppningsfulla person åt min e-postadress?

Thanks to you too

Quozter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det har han inte, han har troligen skickat till så många profiler som möjligt här på MG. Sen har det vidarebefodrats som att mail till dig från MG. Så om du inte svarar på mailet har han inte din mailadress..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

men man skrev väl in sin mailadress när man blev medlem här? Det står ju skicka mail på allas profiler, då borde det väl bara att skicka för honom? Kanske har jättefel...Tungan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har också fått.

Skickar till red. för stopp.

//Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, men din mailadress syns väl aldrig, dvs han/hon kan maila dig OM man är medlem GENOM MG. Men bara via länken skicka mail.

Hans/hennes medlemsnamn står i början av mitt inlägg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag med, blev förbannad och skrev till MG och bad dom agera, lade även ett inlägg på dösnack innan jag läste denna tråden! Ibland har man lite bråttom. Oskyldig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänkte att det kanske var lite tradigt att sitta och maila flera hundra personer -en och en.

Har hänt förr att man sålt iväg mailadresser.Dock kanske inte MG då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Frågan är om man skulle kunna be Maringuiden att bara godkänna medlemmar med skandinaviska IP-nummer ? Vill man bli medlem med utländskt IP-nummer så borde man behöva bevisa att man är en riktig anändare på något sätt.

Sen borde man kunna begränsa till typ ett e-mail per timme, eller 5 e-mail per dygn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även jag fick mail från hyu 888.

förstår inte hur det har kommit till min superskyddade dator.

Den sköts av en av Sveriges duktigaste på datasäkerhet.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur det kommit till din superskyddade dator är inga som helst problem. Allt som behövs är att klicka i rutan till vänster där det står skicka email, och vips så får du ett mail.

Däremot syns inte din mailadress, så han måste lagt ner en hel del tid på sina utskick.

Så länge du inte svarar på hans mail är det heller ingen (?) risk (såvida inte MG säljer den,vilket jag har väldigt svårt att tro) att han får tag i den heller. 

Senast ändrad av kema | 16 april 2010 | 20:50

Senast ändrad av kema | 16 april 2010 | 20:51

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Same here! Fick också ett meddelande från huy888. Jag har mycket svårt att tro att MG skulle sälja mailadresser. 
Tyvärr finns det faktist de som tjänar riktigt stora pengar på att bedra folk på detta vis. Alltid någon som går på det =(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Han måste verkligen ha lagt ned lite möda på sina mail om adresserna inte är sålda. Jag har också fått ett.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är tveksam att någon lägger sådan möda, träffprocenten om jag kan kalla den det är ju försvinnande liten, det måste vara någon mera softifiserad metod våran nya vän använder, det handlar ju om lättförtjenta pengar.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick samma mail nu och för en för en månad sen också.

Antagligen vräks dom ut i stora mänger och alltid nån lätttrogen dumskalle som nappar.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Spam finns alltid och det här är det första jag har fått via maringuiden. Samtidigt är  det här lite speciellt eftersom man måste skicka mailet ett och ett. Antingen har spammaren kommit över MG's databas med mailadresser eller skrivit ett program som automatiskt läser identiteter från inlägg och sedan mailar spam.

/Micke W

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I min yrkesroll som programmerare kan jag med säkerhet säga att eller skrivit ett program som automatiskt läser identiteter från inlägg och sedan mailar spam är relativt enkelt att göra.

Man behöver inte ens veta vem man ska spamma Rynkar
Det räcker att via programvara hitta knappen skicka email på forumytan (skitenkelt) och sen klicka på den programatiskt.

Sen skickar man spamtexten till den nu aktiva ytan, hur enkelt som helst för den som kan lite om Windows/Internet Explorer API:er & makros.

Det finns ju till-och-med dom som skrivit exempelvis poker-spel-robotar (som konsekvent vinner mot vanliga svenssons) som bara jobbar mot rent grafiska ytor, så att jobba mot fasta layouter som MG är en skitsak i jämförelse Förvånad

Senast ändrad av Gunnar_ | 16 april 2010 | 22:29

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...