Gå till innehåll
fredag 20 december 2024
Gaidin

Båt & Hav i Lysekil

Rekommendera Poster

I helgen är det flytande båtmässa i Lysekil, är det någon som känner till mer om detta? Jag tittade på utställarlistan men det var tunt med varv. Bilprovningen och svensk fastighetsförmedling ställer däremot ut...

Jag åker förbi lysekil på söndag och funderar på att titta in.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Missa då inte att det är ansiktsmålning och ponnyridning i parken.

Det är ingen flytande båtmässa det är bara ett jippo.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som en av de som varit med och dragit i gång är jag glad att höra att du funderar på att komma och besöka mässan, du är varmt välkommen.

För att svarar på din fråga och för att delvis bemöta det föga meningsfulla svar du redan fått ovan så följer lite mer konkret information nedan.

I år är första året Båt&Hav arrangeras och vi är glada över att fått flera fina utställande företag, ett litet urval av varv: Barcon boats, Bavaria, Honda Marine Center, Jens Östman, Nicanders, Rocad, Stigfjord, Westline m fl.

I mässområdet finns flera andra utställare, det är en bred mässa. Att ett företag som Bilprovningen ställer ut kan kanske se märkligt ut för den oinsatte. Det diskuteras dock lokala regelverk kring gasolinstallationer ombord på båtar när de ligger tätt (som i en gästhamn)och dessa vill bilprovningen marknadsföra att de kan hjälpa till med.

Sedan är det helt riktigt att det är massa jippon, det är folkfest i Lysekil och handlarna i staden har tagit fram många fina erbjudanden till mässdeltagarna. Att det i staden finns ponnyridning tycker vi är jättetrevligt, då en hel del båtägare/potentiella båtköpare har familj och barn har en tendens att föredra saker som ponnyridning framför att gå omkring bland båtar och båttillbehör.

Utöver allt detta visar flera myndigheter och föreningar upp sig och berättar om sina verksamheter, här återfinns bland annat sjöpolisen, räddningstjänsten, kustbevakningen m fl. Detta är något som också är mycket populärt.

Komplett program finns på: www.maritimtcenter.se

Jag tror inte du blir missnöjd med ditt besök och nästa år blir vi ännu större och bättre...

Välkommen!

Michael Johansson

Senast ändrad av bathav | 21 april 2010 | 16:41

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...