stemor 0 Postad 15 April , 2010 Är sugen på att teckna en prenumeration på en båttidning. Men vilken är bäst? Är inte så intresserad av att läsa båtannonser och sånt utan mer om utrustning, smarta lösningar och tester av tillbehör m.m. Dessa har jag tittat på: -Båtnytt -Vi båtägare -Praktiskt båtägande Har motorbåt så på kryss och segling m.m. är inte intressant.. /Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 15 April , 2010 PB, men det räcker med ett års prenumeration, alltså 12 nummer, för allt tragglas och tuggas om igen i det oändliga, precis som här på MG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 15 April , 2010 PB är en trevlig tidning med mycket mek-tips och tester. Däremot kan deras guider vara lite tunna men jag gillar tidningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikW 0 Postad 15 April , 2010 Jag gillar Vi båtägare. Tycker den tidningen har ryckt upp sig på senare tid. Hade du frågat för ett år sedan hade jag sagt Båtnytt. Men som sagt, tycker Vi båtägare har utvecklats en hel del på sistone. Senast ändrad av FredrikW | 15 april 2010 | 11:37 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stemor 0 Postad 15 April , 2010 Tack för era åsikter! Får kanske köpa ett lösnummer av varje och se vilken man gillar.. men det kan ju slå snett om just det nummret är dåligt. Därför är det kanon med åsikter från er som läst ett tag.. /Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
k650 0 Postad 15 April , 2010 Håller med tidigare inlägg, Praktiskt Båtägande är en bra tidning. Jag tycker att Båtnytt och Vi båtägare mest vänder sig till folk med svindyra båtar och inte vanligt folk med mer normal prisklass på båtarna eller tillbehören. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 15 April , 2010 Riktigt roligt ! Instämmer att PB känns bäst i dagsläget. Både ViB och Båtnytt har ju helt sjuka mängder med reklam i sig. Känns ibland som det skulle vara gratistidningen Metro man läser... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skrutten 0 Postad 15 April , 2010 Prenumererade på Praktiskt Båtägande ett år men har nu sagt upp. Gammal skåpmat i ny förpackning kan man lungt säga kryddat med översatta (ibland pinsamt felaktiga) artiklar från någon utländsk blaska. Räcker att man köper ett ex/år där den innehåller nåt av intresse man får kolla i butiken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 15 April , 2010 Också PB-(miss)brukare. Köper lösnummer allteftersom. Men jovisst, det är samma saker som återkommer. Erlandssons brygga i Sickla har ett helt ställ med äldre PB som man kan köpa på sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lizardking 7 Postad 15 April , 2010 Jag har prenumererat på PB sedan starten och vissa nummer är helt ointressanta för mig men för det mesta så är det trevlig läsning. /Micke W Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stemor 0 Postad 16 April , 2010 Verkar som det får bli PB.. Tack för alla svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 17 April , 2010 Jag läser sedan 5år tillbaka VIB. Tidningskungen.se kanske kan ge dig en mix av tidningar till bra pris innan du bestömmer dig förvilken du ska satsa på. Som alla vecko/månadstidningar så är det mycket annonser. Tycker ändå att VIB skriver på ett underhållande sättt som tillfredställer mina behov. /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edestig 1 Postad 17 April , 2010 eftersom jag har MB var det naturliga valet ViB för min prenumeration, tycker det är en bra tidning, jag prenumererade även på PB men frugan hade synpunkter och sa nu får du välja men du kan inte ha både ock ... så det blev ViB ... sen har jag ju Båtliv per automatik och Till Kryss ... och ... Trossen ..... och Skärgårdsliv ....... detta är en drog .... Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser