Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
memike

Datakabel garmin ???

Rekommendera Poster

Köpte mig en garmin 526s monterad och klar på båten för ca 1v sedan. Upptäckte att det inte fanns batteri backup så man kan köra den utan att koppla in kabeln.

Sen märker jag att det inte va med någon kabel för att ansluta den till datorn :( Vart får man tag på en sådan om det ens finns??? Fill ju kunna sitta och pilla lite med den.

/Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns på Hjertmans 5627-3623 Ström/datakabel, 400-, 500-serien

för 260:-

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du inte redan köpt programmet Garmin Homeport kan jag varmt rekomendera det för att lägga in rutter både i datorn och på sjökortet om man nu vill det. Rutterna kan sedan ses i Google Earth om man vill kontrollera så att inga okända hinder finns. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

... datakabel..?? Kan man koppla ihop 526 direkt med datorn? Har fått uppfattningen att all kommunikation mellan dator och 526.an måste ske via SD-kortet!

Spännande värre!

Jag torrkör min 526.a via en batterieliminator och har kopplat in strömmen till den med hjälp av en sockerbit...

//Lars

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej det har jag inte det kanske vore något :) En fråga bara får man inte till mapsource till en garmin produkt man köpt för 10 loppor????

Finns ingen skiva i min kartong, eller det finns en men det är bara en manual på den.. Måste man alltså betala för det med?

/Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen anning. Det va det jag med undrade hehe. Jag vill ju sitta och pilla lite här i lyan med den. Inte så sugen att nehöva gå ner och sätta mig i båten för att greja med inställningar kl 21:30 på kvällen :(

Vet inte riktigt hur det ska gå til ???

/Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag frågade en representant från Garmin på mässan om ingen kabel eller mjukvara skulle medfölja och det fanns inget sa han.

Det finns en kort tråd om Garmin Homeport här på MG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte en Garmin 526s idag (kommer imorgon...) och det går utmärkt att koppla in NMEA 0183 via serieporten i en pc eller bärbar dito. Kör i nuläget Tsunami´ 99 på datorn och en Gamin 128 GPS från 2000... Fungerar kalas! Om du vill så kan jag ge dig korrekt inkoppling om några dagar! Min går via autopiloten och då skiljer inkoppling lite om du vill köra piloten efter wayponits/rutt.

Grattis till köpet!

Edit: i kartongen ska det finnas ström och NMEA-kabel. Svensk manual, hållare, skydd för gps men givetvis inget sjökort.

Senast ändrad av bearcat | 18 maj 2010 | 18:10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...