prototypjocke 0 Postad 12 April , 2010 Har just knäckt upp en peke till våran Maxim 26. Då de inte finns något i trä på utsidan båten vill jag nog inte ha teak eller liknande på min peke. Någon som har någon ide om annat matrial. Vitt eller bege/vit som båten är. // Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 12 April , 2010 Jag funderar på 2 alternativ, antingen helt i rostfritt eller också i kolfiber då min Maxim har svart kapell mm. skulle det nog bli lite fräckt.. /andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 13 April , 2010 Det fanns en tråd på nåt av våra forum där en kille tillverkade ett peke i glasfiberlaminat och beskrev jobbet ganska ordentligt. Det visade sig till sist efter mycket letande att det var på en hemsida/blogg. Bilderna finns om du skrollar lite ner på sidan. http://www.nbmarine.se/870bygge/dagbok/dagb0306.html tommy kanske bra att titta här också http://www.nbmarine.se/ Senast ändrad av toaen | 13 april 2010 | 07:09 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 17 April , 2010 Hur går det med peken?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amiga 1 Postad 17 April , 2010 Det finns något som heter skummad PVC den är vit och bearbetas som trä. Sök på skummad pvc Peo Senast ändrad av Amiga | 17 april 2010 | 20:15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
prototypjocke 0 Postad 17 April , 2010 Peken går framåt. På många sätt...... Det blev polycarbonat (ungefär som plexiglas) belagd med epoxyklatlack med glaskulor i som halkskydd. Den ser ut som lätt frostat glas. De blir kanon. Jag provade att måla baksidan på skivan i båtens kulör, men den blev mycket bättre som genomskinlig. Det blir även två diodljus på undersidan som lyser uppåt. Jag ska lägga upp en bild när den e färdig och monterad,men de tar nog någon vecke till. // Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 17 April , 2010 Det låter intressant,ser fram emot att få se en bild. /andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
prototypjocke 0 Postad 17 April , 2010 Bild kommer. Glömde skriva att jag valde 12mm tjock för att slippa så många öron att skruva i och då räknar jag med att borra o gänga för att slippa skruvskallar. // Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
prototypjocke 0 Postad 9 Juni , 2010 Då va de sjösatt och klart. Min peke blev enligt mej kanon. Knäckte upp ett 30mm rör med 3mm gods klätt med Pollycarbonat lackad med epoxyklarlack med glaskulor i för halkrisken och sedan borrade jag in fyra ultrablå dioder i gaveln som på så sätt lyser upp hela glasskivan och kanterna. Har bara fyra små öron under och borrat och gängat i skivan för att ha den slät och hel på ovansidan och inte ha massa saker under för den e ju genomskinlig. Jag ska lägga upp några bilder med och utan ljus. // Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser