benny_b 7 Postad 12 April , 2010 Nu drar jag om allt! Så less på råttboet... Tycker mig vara kunnig inom el men nu har det slagit slint totalt i skallen.... Vid elcentralen (12 V Biltema panel med belysta strömkanappar) så går varje förbrukare till en Minus (-), som i sin tur går till en minusplint. Och sen går givetvis en till respektive förbrukare ( ) Så min fråga är givetvis... kan jag inte bara ta furbrukarna till en och samma Minus (-) plint. Och sen dra en (1) minus (-) till elpanelen?dvs som jorda... som man annars gör i bilen... Plus ( ) behålles dvs att varje förbrukare har sin egen plus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 12 April , 2010 Är det denna du menar? http://www2.biltema.se/Archive/Documents/Technical_docs/all/25/25-8815.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 12 April , 2010 Visst kan Du det, tänk bara på att dimensionera minussidan så att den klarar den totala strömmen då flera förbrukare skall dela ledare på minussidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
benny_b 7 Postad 12 April , 2010 Ja det var precis så jag menade.... fan så skönt det är med forum... =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser